Pokrewne
menu      Serwer dedykowany dla Video Streaming (Video Chat)
menu      Wersja 5.0.89 biblioteki MySQL dla PHP różni się od wersji 5.1.42 serwera MySQL.
menu      900 tys. domen oraz 35 tys. serwerów dedykowanych
menu      [windows] zdalne wyłączenie serwera terminali i włączenie zdalnego pulpitu
menu      [php][php-fusion][wtyczka]Czy serwer może nie obsługiwać METHOD="POST"?
menu      Wystąpił problem z Twoim serwerem, nie możesz wykonać restartu sprzętowego samodzieln
menu      Przenoszenie bazy sql na inny serwer - problem z polskimi znakami!
menu      Zlece podniesienie serwera po podmianie dysku w raidzie przez ovh
menu      [Oferta] Administracja serwerami dedykowanymi, VPS-ami - instalacja, konfiguracja, za
menu      [Wykonam] Wydajną i zoptymalizowaną konfigurację pod serwer WWW (nginx + apache)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • boatlife.htw.pl
  • Gdzie/jak zgłaszać awarie serwera poza godzinami pracy supportu?





    automat - 16-04-2008 13:11
    Gdzie/jak zgłaszać awarie serwera poza godzinami pracy supportu?
      Witam,

    Po wesołej wymianie maili z pomoc@ovh.pl ciągle nie wyjaśniono mi prostej rzeczy: Gdzie/jak zgłaszać awarie serwera poza godzinami pracy supportu?

    Support techniczny działa od 8-18 od pon do pt. A co jeżeli coś się zepsuje
    np. w sobotę rano? Wiem że jest automatyczny monitoring serwerów (pingi), ale zdaje się że może się zdarzyć awaria, której nie wykryje. Co wtedy zrobić?

    Np. czy ten upierdliwy monitoring, który co dzień wysyła mi maila, że mam trojana na moim kimsufi (a jest nim php-cgi :-) ) jest w stanie wykryć awarię dysku w raid1 ?




    kamil - 16-04-2008 16:20
    [QUOTE=automat;30740]Witam,

    Cytat:
    Po wesołej wymianie maili z pomoc@ovh.pl ciągle nie wyjaśniono mi prostej rzeczy: Gdzie/jak zgłaszać awarie serwera poza godzinami pracy supportu? No to się cieszę, że nasz support potrafi Ciebie rozweselić :) Czy próbowałeś testować po godzinach narzędzia, który masz w panelu klienta - rescue, netboot itp.?

    Cytat:
    Support techniczny działa od 8-18 od pon do pt. A co jeżeli coś się zepsuje
    np. w sobotę rano? Wiem że jest automatyczny monitoring serwerów (pingi), ale zdaje się że może się zdarzyć awaria, której nie wykryje. Co wtedy zrobić?
    Jeżeli piszesz, że support działa od poniedziałku do piątku, to znaczy, że nie miałeś okazji go przetestować również w weekend. Od miesiąca support działa też w soboty i niedziele. Pisałem również o tym, że niedługo pojawi się odpowiednia informacja na naszej stronie (1-2 tygodnie maksymalnie).

    Cytat:
    Np. czy ten upierdliwy monitoring, który co dzień wysyła mi maila, że mam trojana na moim kimsufi (a jest nim php-cgi :-) ) jest w stanie wykryć awarię dysku w raid1 ? Ten sam upierdliwy monitoring pisze Ci dokładnie, co trzeba zrobić, jeżeli dany proces nie jest trojanem, ale może nim byc. Wolimy wysłać Ci upierdliwego maila, niż żebyś to do nas wysłał upierdliwą sprawę sądową. Jak masz aktywny rtm, to będziesz dostawał tak samo upierdliwe maile z systemu, jak Ci np. padnie jeden z dysków w raidzie. Uwierz, że nie damy Ci spokoju ;)



    automat - 16-04-2008 21:42
    Cześć Kamil!

    Cytat:
    No to się cieszę, że nasz support potrafi Ciebie rozweselić :) Czy próbowałeś testować po godzinach narzędzia, który masz w panelu klienta - rescue, netboot itp.?
    Nie, nie miałem jeszcze okazji.

    Cytat:
    Jeżeli piszesz, że support działa od poniedziałku do piątku, to znaczy, że nie miałeś okazji go przetestować również w weekend. Od miesiąca support działa też w soboty i niedziele. Pisałem również o tym, że niedługo pojawi się odpowiednia informacja na naszej stronie (1-2 tygodnie maksymalnie). Też nie miałem okazji przetestowac w praktyce. Opieram się na tym co jest napisane na głównej stronie ovh.pl.

    Cytat:
    Ten sam upierdliwy monitoring pisze Ci dokładnie, co trzeba zrobić, jeżeli dany proces nie jest trojanem, ale może nim byc. Wolimy wysłać Ci upierdliwego maila, niż żebyś to do nas wysłał upierdliwą sprawę sądową. Jak masz aktywny rtm, to będziesz dostawał tak samo upierdliwe maile z systemu, jak Ci np. padnie jeden z dysków w raidzie. Uwierz, że nie damy Ci spokoju ;) OK, fajnie, że wysyła maila o awari dysku w raid. Natomiast co do alarmowania o php-cgi, to wyłączałem to już parokrotnie, ale po jakimś czasie znowu zaczynało przychodzić.

    ALE to wszystko co powyżej nie ma w sumie znaczenia!

    Bo z mojej pogawędki z supportem, też wynikło, że w sumie wszystko jest tak dobrze monitorowane, że kontakt z supportem nie jest w ogóle potrzebny.

    To ja pytam: to po co jest w ogóle support techniczny w ovh, skoro wszystkie awarie hardwarowe są wykrywane automatycznie?
    Jakiego rodzaju sprawy mamy tam zgłaszać?
    Przecież nie sprawy softwarowe, bo sprawy softwarowe to nie działka ovh tylko klienta.

    I pytanie bonusowe - czemu inne serwerownie jednak oferują dostęp do supportu 24/7/365 i do tego chwalą się tym?

    Jedno z drugim troche mi nie pasuje - mam nadzieję, że widzisz tę drobną sprzeczność?



    Crzysiek1 - 16-04-2008 22:03
    support to mnostwo pytan i mnostwo odpowiedzi: technika, handel, oferta, platnosci. czasami rozwiewa watpliwosci mimo, ze odpowiedz jest oczywista nawet dla pytajacego.

    jesli opierasz sie tylko na informacjach ze strony to jak Ci ovh napisze na stronie 24h to bedzie juz tak jak u innych?

    jesli czesc supportu (a tak jest) pilnuje Twojej maszyny by działała to juz jest duzo. reszte tworzysz sam. nic Cie nie ogranicza.

    pozdrowka




    kamil - 17-04-2008 10:22
    Cytat:
    Nie, nie miałem jeszcze okazji. Zapraszam, zobaczysz dlaczego nie chwalimy się supportem 24/7/365.

    Cytat:
    Też nie miałem okazji przetestowac w praktyce. Opieram się na tym co jest napisane na głównej stronie ovh.pl. Domyślam się. Zapewniam, że informacje na stronie pojawią się, jak tylko support będzie funkcjonował od każdej strony.

    Cytat:
    OK, fajnie, że wysyła maila o awari dysku w raid. Natomiast co do alarmowania o php-cgi, to wyłączałem to już parokrotnie, ale po jakimś czasie znowu zaczynało przychodzić. Dziwne. Trzeba to sprawdzić. Wyślij mi informacje na PW, to się tym zajmę.

    Cytat:
    To ja pytam: to po co jest w ogóle support techniczny w ovh, skoro wszystkie awarie hardwarowe są wykrywane automatycznie? Nie do końca. Nie wszystkie interwencje da się zautomatyzować. Np. wymiana dysku twardego nie w raidz'ie. Na razie zaplanowanie interwencji przechodzi przez support, ale docelowo powstanie bardziej intuicyjny system zgłaszania tego rodzaju błędów. Pracujemy nad nim. Z praktyki mogę wyliczyć całkowite pady serwerów na palcach 1 ręki. Głównie chodzi o maszyny najtańsze, dlatego w takiej sytuacji nie warto oszczędzać na raidz'ie, backupie. Tym bardziej, że raid kosztuje dodatkowo 40pln'ów miesięcznie, a backup masz za free :)

    Cytat:
    I pytanie bonusowe - czemu inne serwerownie jednak oferują dostęp do supportu 24/7/365 i do tego chwalą się tym? Nie wiem :) Taka jest nasza polityka. Co może być potwierdzone przez wielu innych użytkowników naszych usług. Są oczywiście i jej mankamenty, ale masz wiele sposobów na zgłaszanie swoich zastrzeżeń. Zawsze ich wysłuchamy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • konstruktor.keep.pl
  • Design by flankerds.com