Pokrewne
menu      AMD Bi Opteron Quad 8x 1.80+ GHz Dyskusja pytania
menu      Proste, krótkie pytanie - jak zapisać float do Eprom'u w avr gcc?
menu      Akumulator Li-ion BLC-1 BLC-2 schemat wewnętrznej elektroniki ładowania
menu      [Pytanie] Poszukuje dobrego serwera dedykowanego do gry "Tibia"
menu      Mam pytanie: kiedy moje 1000gp będzie w pełni funkcjonalne?
menu      Pytanie dotyczące tzw przenośnego dysku "ale takiego innego" :P
menu      Pytanie do praktyków - jakie zasilanie do urządzeń przenośnych [akumulatory]?
menu      trochę NTG ale może jednak - słuchawka bluetooth pytanie
menu      Pytanie dtc. jeszcze starej oferty SP
menu      Właśnie zamówiłem w TME i co dalej ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blondiii.htw.pl
  • Pytanie do elektroników-kierowców Mazdy 626 GF/GW





    B.P. \(pobo\) - 19-02-2007 00:45
    Pytanie do elektroników-kierowców Mazdy 626 GF/GW
      Witam

    Mam prosbe do elektroników znajacych obwody tego auta. Próbuje podlaczyc
    komputer pokladowy pochodzacy z wersji benzynowej do samochodu z silnikiem
    DiTD (turbo diesel). Da sie to zrobic, bo wiem ze takie maszyny jezdza.
    Problemem jest brak dostepnych jakichkolwiek opisów na zlaczu komputera
    pokladowego. Nie wiem wiec jak dostosowac sygnaly z silnika DiTD do tego
    komputerka. Wymaga to doprowadzenia trzech sygnalów: poziomu paliwa w
    zbiorniku (proste), predkosci(proste) oraz (to jest wlasnie problemem)
    sygnalu o wielkosci dawki paliwa.
    Prosba (ogromna :)))):
    Czy ktos wie co podac na zlacze K wtyczki od komputera pokladowego:
    http://images20.fotosik.pl/69/9096d0dc6945dbb4.jpg

    ... lub po prostu wie jak to podlaczyc ...
    Byc moze ktos z "benzynowych" ma mozliwosc sprawdzenia przebiegu na zlaczu K
    ???

    Z góry dziekuje i przepraszam ... ze nie jezdze VW Passatem :)))))

    pobo





    blur - 19-02-2007 09:45

      Uzytkownik "B.P. (pobo)" <pobo2000@spamu.nie.lubie.poczta(dot)onet.pl>
    napisal w wiadomosci news:eralpb$fsn$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Mam prosbe do elektroników znajacych obwody tego auta. Próbuje podlaczyc
    > komputer pokladowy pochodzacy z wersji benzynowej do samochodu z silnikiem
    > DiTD (turbo diesel). Da sie to zrobic, bo wiem ze takie maszyny jezdza.
    > Problemem jest brak dostepnych jakichkolwiek opisów na zlaczu komputera
    > pokladowego. Nie wiem wiec jak dostosowac sygnaly z silnika DiTD do tego
    > komputerka. Wymaga to doprowadzenia trzech sygnalów: poziomu paliwa w
    > zbiorniku (proste), predkosci(proste) oraz (to jest wlasnie problemem)
    > sygnalu o wielkosci dawki paliwa.
    > Prosba (ogromna :)))):
    > Czy ktos wie co podac na zlacze K wtyczki od komputera pokladowego:
    > http://images20.fotosik.pl/69/9096d0dc6945dbb4.jpg
    >
    > .. lub po prostu wie jak to podlaczyc ...
    > Byc moze ktos z "benzynowych" ma mozliwosc sprawdzenia przebiegu na zlaczu
    > K ???
    >
    > Z góry dziekuje i przepraszam ... ze nie jezdze VW Passatem :)))))

    moze sie myle ale to nie moze dzialac, mapa wtrysku i czujniki beda calkiem
    inne,
    a ja mam passata :)




    B.P. \(pobo\) - 19-02-2007 14:45

      >> Z góry dziekuje i przepraszam ... ze nie jezdze VW Passatem :)))))
    >
    > moze sie myle ale to nie moze dzialac, mapa wtrysku i czujniki beda
    > calkiem inne,
    > a ja mam passata :)

    Witam

    Działa na pewno, bo jeżdżą takie autka. Nie mogę tylko dotrzeć do ich
    kierowców :-/ Oczywiście wskazania nie będą dokładne, ale chodzi o to żeby
    w ogóle działało. Kalibracją układu zajmę się później. Ale ciągle nie wiem
    JAKA JEST POSTAĆ PRZEBIEGU NA TYM WEJŚCIU. Mam dokumentację i schematy dla
    tych samochodów, ale nie ma tam oscylogramów tego sygnału (niestety).

    W każdym razie dzięki za odzew :-)

    pobo




    Analyzer - 19-02-2007 15:45

     
    Użytkownik "B.P. (pobo)" napisał :
    > JAKA JEST POSTAĆ PRZEBIEGU NA TYM WEJŚCIU. Mam dokumentację i schematy dla
    > tych samochodów, ale nie ma tam oscylogramów tego sygnału (niestety).

    Spróbuj podłączyć na wejście K sygnał z wtryskiwacza benzyny. (sygnał ilości
    spalonego paliwa w benzynowym bierze sie właśnie z czasu otwarcia
    wtryskiwacza)

    Pozdro
    Analyzer





    B.P. \(pobo\) - 19-02-2007 15:45

      > Użytkownik "B.P. (pobo)" napisał :
    >> JAKA JEST POSTAĆ PRZEBIEGU NA TYM WEJŚCIU. Mam dokumentację i schematy
    >> dla
    >> tych samochodów, ale nie ma tam oscylogramów tego sygnału (niestety).
    >
    > Spróbuj podłączyć na wejście K sygnał z wtryskiwacza benzyny. (sygnał
    > ilości
    > spalonego paliwa w benzynowym bierze sie właśnie z czasu otwarcia
    > wtryskiwacza)
    >

    Dokładnie tak, wiem to. Tylko sygnał z komputera ECU sterujący czasem
    otwarcia już podłączałem ale nie działa. (komputer sprawny bo testowane na
    dwóch egzemplarzach).
    Chodzi mi o sprawdzenie w praktyce przebiegu na tym porcie np. nie wiem jaka
    ma być polaryzacja:

    taka:
    _____ ______ ______
    !_! !_!

    czy może:
    _ _
    ___! !_____! !____

    Nie wiem też jakie są maksymalne czasy trwania tych impulsów. Mając ten
    przebieg mogę dalej kombinować i dostosować przebiegi z diesla do tych
    wymaganych przez komputerek pokładowy benzyniaka.

    pozdrawiam

    pobo




    Analyzer - 19-02-2007 16:45

     
    Użytkownik "B.P. (pobo)" napisał :
    > taka:
    > _____ ______ ______
    > !_! !_!
    >
    > czy może:
    > _ _
    > ___! !_____! !____

    Może wygenerować jakies różne wav`y na kompie i spróbować go potraktować z
    jakiegoś "magnetofonu"

    Pozdro
    Analyzer
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • konstruktor.keep.pl
  • Design by flankerds.com