Pokrewne
menu      Radio Blaupunkt a sprawa OPLA, OPEL a sprawa Blaupunkta
menu      [crosspost - pl.rec.radio.amatorskie] Demodulator FM, filtr 7x7 121 itp.
menu      Radio z DCF, dużym cały czas podświetlanym ekraniem gdzie kupić ?
menu      radio rozladowuje akumulator w aucie. raz jeszcze.!!!
menu      antena tv i radio - jaka w gdyni i czy z symetryzatorem
menu      CB radio Alan 78 plus odbiera ale nie nadaje
menu      radio rozladowuje akumulator w aucie. pytanie???
menu      Radio traci pamięć przy zapalaniu
menu      Fabryczne radio Aude-"gubi" stacje
menu      Serwera dedykowany a radio internetowe
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • audipoznan.keep.pl
  • Blokujące sie radio w Chryslerze podczas dluzszej jazdy





    hyndle@gmail.com - 30-12-2006 14:45
    Blokujące sie radio w Chryslerze podczas dluzszej jazdy
      Witam,
    nie wiem czy dobre forum wybralem ale jest to (tak mi sie wydaje)
    problem z elektronika... Prosze mnie nakierowac na inna grupe jesli ta
    jest nieprawidlowa...
    Otoz problem jest nastepujacy... Jest sobie firmowe radio w Chryslerze
    300 (M)... wszystko dziala ladnie pieknie jesli jezdzi sie po
    miescie... natomiast jesli jedzie sie dluzsza trasa to po ok. godzince
    jazdy radio zaczyna wariowac... albo sie wylacza, albo sie co chwila
    restartuje, albo na moment sie wlacza, po cyzm sie wlacza jednak nie
    reaguje na zadne operacje (przeijanie, podglaszanie, nawet nie mozna go
    wylaczyc)...
    przelozylem radio do Chryslera Neona i problem jest ten sam... pewien
    elektryk stwierdzil ze moga to byc zimne luty, jednak on nie podjalby
    sie naprawy tego problemu... inny stwierdzil ze radio jest wogole
    kopniete i po nagrzaniu sie samochody i komory radia, radio wariuje i
    nie da sie teog naprawic...
    a jakie sa wasze zdania na ten temat? czy mieliscie kiedys podobny
    problem? Czy znacie kogos kto moglby to naprawic?

    Pozdrawiam





    Wmak - 30-12-2006 14:45

      Pewno dałoby się naprawić, tylko po co naprawiać radio, które (tak
    przypuszczam, jeśli Chrysler z USA) odbiera w Polsce co 4-3 (teoretycznie co
    drugą) stację ?
    Warto, jeśli słuchasz płyt a odtwarzacz i wzmacniacz topowy.
    Wmak

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/




    hyndle@gmail.com - 30-12-2006 14:45

      > Pewno dałoby się naprawić, tylko po co naprawiać radio, które (tak
    > przypuszczam, jeśli Chrysler z USA) odbiera w Polsce co 4-3 (teoretycznie co
    > drugą) stację ?
    > Warto, jeśli słuchasz płyt a odtwarzacz i wzmacniacz topowy.
    > Wmak

    glownie zalezy mi na sluchaniu plyt ale radio dziala poprawnie...
    przynajmniej RMF i Radio ZET lapie bezproblemowo, a glownie tych stacji
    slucham...




    Wmak - 30-12-2006 16:45

      hyndle@gmail.com napisał(a):

    > glownie zalezy mi na sluchaniu plyt ale radio dziala poprawnie...
    > przynajmniej RMF i Radio ZET lapie bezproblemowo, a glownie tych stacji
    > slucham...
    >
    Widocznie mało po Polsce jeździsz, bo wszędzie to można RM odebrać, czasem
    ZET.
    W Warszawie RMF, I PR, III PR, Wawa i większość stacji nadaje z parzystymi
    końcówkami, więc w amerykańskim radiu nieodbieralne.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/





    hyndle@gmail.com - 30-12-2006 17:45

     
    > Widocznie mało po Polsce jeździsz, bo wszędzie to można RM odebrać, czasem
    > ZET.
    > W Warszawie RMF, I PR, III PR, Wawa i większość stacji nadaje z parzystymi
    > końcówkami, więc w amerykańskim radiu nieodbieralne.

    no faktycznie... odbiera tylko nieparzyste fale... :/ no to faktycznie
    kiszka :/ no ale poki co nie mam pieniedzy na zakup nowego radia wiec
    zalezaloby mi na naprawie tego ktore mam aktualnie...

    pzodrawiam




    Waldemar - 30-12-2006 19:45

      hyndle@gmail.com schrieb:
    >> Widocznie mało po Polsce jeździsz, bo wszędzie to można RM odebrać, czasem
    >> ZET.
    >> W Warszawie RMF, I PR, III PR, Wawa i większość stacji nadaje z parzystymi
    >> końcówkami, więc w amerykańskim radiu nieodbieralne.
    >
    > no faktycznie... odbiera tylko nieparzyste fale... :/ no to faktycznie
    > kiszka :/ no ale poki co nie mam pieniedzy na zakup nowego radia wiec
    > zalezaloby mi na naprawie tego ktore mam aktualnie...

    spytaj ewentualnie w serwisie Mercedesa, w końcu to ta sama firma ;-)
    Dojdziesz ewentualnie kto jest producentem tego radia. Coniekiedy da się
    je przeprogramować ewentualnie można nabyć serwisówkę.

    Waldek




    Wmak - 30-12-2006 21:45

      Waldemar <waldemar.krzok@infocity.de> napisał(a):

    > spytaj ewentualnie w serwisie Mercedesa, w końcu to ta sama firma ;-)
    > Dojdziesz ewentualnie kto jest producentem tego radia. Coniekiedy da się
    > je przeprogramować ewentualnie można nabyć serwisówkę.
    >
    > Waldek

    Moim zdaniem znikome szanse.
    Znajomi kilkakrotnie pytali mnie o możliwość zmiany rastra FM w fabrycznych
    radiach amerykańskich modeli Chryslera i Mitsubishi, więc kilka dób
    zmarnowałem przeglądając internet, wiele godzin z lupą w oku, woltomierzem i
    oscyloskopem spędziłem nad rozmontowanymi odbiornikami.
    W internecie żadnych informacji, poza ofertami sprzedaży takich odbiorników,
    żadna wyszukiwarka scalaków nie jest w stanie znaleźć typu procesora, nie
    znalazłem przy nóżkach procesorów jakiejkolwiek możliwości wyboru rastra.
    U amerykańskich handlarzy schematów nic nie znalazłem.
    Wszystko "ściśle tajne", z polskiej sieci Chryslera też nie udało się
    wydobyć informacji.
    Dobrzy fachowcy od samochodowych odbiorników (np. z forum Elektroda) też
    metody na Chryslera nie znależli.
    Obawiam się, że te radia są nieprzerabialne - ze względu na wielkość
    amerykańskiego rynku producent może oszczędzić, po kilka centów na radiu, w
    sumie niezłą sumę, rezygnując z uniwersalności.
    Teoretycznie potrafię metodami "analogowymi" zmusić chyba każde radio z
    rastrem 0.2MHz by nie omijało naszych stacji z parzystymi końcówkami (kiedyś
    przestrajałem dużo odbiorników na zakres OIRT i odbiorniki z rastrem 0.2
    odbierały mi w rastrze 0.01)- niestety przy dzisiejszej miniaturyzacji
    montażu już "nie ten wzrok i paluszki czucie tracą".
    Brat męczy mnie o radio z Sebringa, więc może kupię precyzyjniejszą
    lutownicę, wygodniejszą lupę i poeksperymentuję...
    Wmak

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/




    Waldemar - 31-12-2006 00:46

      Wmak schrieb:
    > Waldemar <waldemar.krzok@infocity.de> napisał(a):
    >
    >> spytaj ewentualnie w serwisie Mercedesa, w końcu to ta sama firma ;-)
    >> Dojdziesz ewentualnie kto jest producentem tego radia. Coniekiedy da się
    >> je przeprogramować ewentualnie można nabyć serwisówkę.
    >>
    >> Waldek
    >
    > Moim zdaniem znikome szanse.
    > Znajomi kilkakrotnie pytali mnie o możliwość zmiany rastra FM w fabrycznych
    > radiach amerykańskich modeli Chryslera i Mitsubishi, więc kilka dób
    > zmarnowałem przeglądając internet, wiele godzin z lupą w oku, woltomierzem i
    > oscyloskopem spędziłem nad rozmontowanymi odbiornikami.
    > W internecie żadnych informacji, poza ofertami sprzedaży takich odbiorników,
    > żadna wyszukiwarka scalaków nie jest w stanie znaleźć typu procesora, nie
    > znalazłem przy nóżkach procesorów jakiejkolwiek możliwości wyboru rastra.
    > U amerykańskich handlarzy schematów nic nie znalazłem.
    > Wszystko "ściśle tajne", z polskiej sieci Chryslera też nie udało się
    > wydobyć informacji.
    > Dobrzy fachowcy od samochodowych odbiorników (np. z forum Elektroda) też
    > metody na Chryslera nie znależli.
    > Obawiam się, że te radia są nieprzerabialne - ze względu na wielkość
    > amerykańskiego rynku producent może oszczędzić, po kilka centów na radiu, w
    > sumie niezłą sumę, rezygnując z uniwersalności.
    > Teoretycznie potrafię metodami "analogowymi" zmusić chyba każde radio z
    > rastrem 0.2MHz by nie omijało naszych stacji z parzystymi końcówkami (kiedyś
    > przestrajałem dużo odbiorników na zakres OIRT i odbiorniki z rastrem 0.2
    > odbierały mi w rastrze 0.01)- niestety przy dzisiejszej miniaturyzacji
    > montażu już "nie ten wzrok i paluszki czucie tracą".
    > Brat męczy mnie o radio z Sebringa, więc może kupię precyzyjniejszą
    > lutownicę, wygodniejszą lupę i poeksperymentuję...

    no u mnie też nie te oczy, ale w pracy mam stary mikroskop operacyjny z
    powiększeniem x25. Lutuje się aż miło. Dawniej kląłem na 0603, a teraz
    dziwię się, że to takie duże bydlaki ;-)
    Co do przestrajania, to coponiektóre "nowatorskie" radyjka są
    programowane przez CAN (w końcu przez I2C), tam się ustawia raster,
    zakres odbiornika (japonia ma ukf od 76MHz, o ile mnie skleroza nie
    myli, ruscy mają dalej dodatkowo do 88-108 stary OIRT 65-74MHz). Ale
    faktycznie, informacje w sieci są poniżej depresji holenderskiej.
    Podobnoż w Blaupunktach oplowskich trzeba wymienić softa kontrolera, ale
    podobno jest programowalny. Tylko skąd wytrzasnąć wersję europejską?

    Waldek




    hyndle@gmail.com - 31-12-2006 00:46

      -CIACH-

    Czyli wlasciwie niemozliwe jest przestrojenie radyjka na polskie
    standardy bez wiekszego wysilku... no nic... jakos przezyje odbierajac
    co druga stacje... ale nadal meczy mnie problem z awariami tego radia
    po dluzszej jezdzie... czy cos wam przychodzi na mysl w tej sprawie?

    pozdrawiam




    Jd. - 31-12-2006 11:45

      Użytkownik <hyndle@gmail.com> napisał w wiadomości
    news:1167512770.080817.89020@73g2000cwn.googlegrou ps.com...

    > ale nadal meczy mnie problem z awariami tego radia
    > po dluzszej jezdzie... czy cos wam przychodzi na mysl w tej sprawie?

    Sprawdź czy nie masz zwarcia w przewodach głośnikowych - wyłączać może
    zabezpieczenie termiczne końcówek mocy.

    --
    ==========###-###-###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom
    E-mail: jdubowski@interia.pl
    ==========###-###-###-###==============




    Pawel Kraszewski - 31-12-2006 12:45

      hyndle@gmail.com wrote:

    > Czyli wlasciwie niemozliwe jest przestrojenie radyjka na polskie
    > standardy bez wiekszego wysilku... no nic... jakos przezyje odbierajac
    > co druga stacje... ale nadal meczy mnie problem z awariami tego radia
    > po dluzszej jezdzie... czy cos wam przychodzi na mysl w tej sprawie?

    Nie moja liga, ale może AF (w każdym razie to coś do automatycznego
    strojenia na inny nadajnik tej samej stacji) próbuje ustawić w czasie jazdy
    właśnie "antyamerykańską" częstotliwość i radio głupieje?

    Nie napisałeś, co się dzieje po godzince jazdy w mieście... :D

    Z noworocznym pozdrowieniem,
    --
    Pawel Kraszewski
    www.kraszewscy.net




    Wmak - 31-12-2006 12:45

      Pawel Kraszewski <Pawel@Kraszewscy.net> napisał(a):

    > Nie moja liga, ale może AF (w każdym razie to coś do automatycznego
    > strojenia na inny nadajnik tej samej stacji) próbuje ustawić w czasie jazdy
    > właśnie "antyamerykańską" częstotliwość i radio głupieje?
    >
    > Nie napisałeś, co się dzieje po godzince jazdy w mieście... :D
    >
    > Z noworocznym pozdrowieniem,

    Amerykańskie radia nie mają RDS (były próby trochę innego niż w Europie
    standardu ale cos sie nie przyjęły) więc i AF nie ma prawa być.
    Wmak

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/




    Waldemar - 31-12-2006 16:45

      Wmak schrieb:
    > Pawel Kraszewski <Pawel@Kraszewscy.net> napisał(a):
    >
    >> Nie moja liga, ale może AF (w każdym razie to coś do automatycznego
    >> strojenia na inny nadajnik tej samej stacji) próbuje ustawić w czasie jazdy
    >> właśnie "antyamerykańską" częstotliwość i radio głupieje?
    >>
    >> Nie napisałeś, co się dzieje po godzince jazdy w mieście... :D
    >>
    >> Z noworocznym pozdrowieniem,
    >
    > Amerykańskie radia nie mają RDS (były próby trochę innego niż w Europie
    > standardu ale cos sie nie przyjęły) więc i AF nie ma prawa być.
    > Wmak
    >

    nie wiem jaki jest standard i co się nie przyjęło, ale akurat jeżdżę
    samochodem wyświetlającym nazwę stacji i informację o tytule co jest
    grane. Czyli pewnie się jednak przyjęło.

    Waldek, chwilowo w Houston, TX




    hyndle@gmail.com - 31-12-2006 17:45

      > Sprawdź czy nie masz zwarcia w przewodach głośnikowych - wyłączać może
    > zabezpieczenie termiczne końcówek mocy.

    To juz bylby pech gdyby w dwoch Chryslerach byly zwarcia na przewodach
    :] mysle ze problem lezy w samym radiu...

    Pojawila sie opinia ze moze to urzadzenie odpowiedzialne za dostrajanie
    radia... tutaj tez uwazam ze to nie jest powod... bo radio nie glupieje
    samo z siebie tylko dopiero kiedy ktos cos probuje zmienic (podglosic,
    przelaczyc z radia na kaseciaka - jakakolwiek akcja wykonana na
    radioostwarzaczu)... jeszcze nikt nie ustosunkowal sie do opinii
    jednego fachmana, ktory stwierdzil ze sa to zimne luty... co myslicie o
    tej koncepcji?

    pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • konstruktor.keep.pl
  • Design by flankerds.com