freon cooling
DJ_8 - 26-06-2007 10:49
freon cooling Witajcie
Jestem tu nowy na tym forum, tak wiec na początek witam wszystkich serdecznie :)
Poszukuję ludzi którzy zajmowali się freon cooling. W archiwum znalazłem trochę wątków o tej tematyce, ale nie znalazłem konkretnie tego co mnie trapi.
Mianowicie chciałbym spróbować zastosować wtryskiwacz, jako zawór regulujący podawanie czynnika na parownik.
Poszukuję osób które to przetrenowały, i mogą podzielić się doświadczeniem.
Wykonanie elektroniki pomiarowej i sterującej na mikrokontrolerze to dla mnie nie problem (nawet sterowanie PID). Z układem chłodzącym sobie poradzę (są wszystkie potrzebne narzędzia, pompy, czynniki, itp.). Trapią mnie jedynie zagadnienia mechaniczne związane z samym wtryskiwaczem. Jaki wtryskiwacz wybrać, z jakiego samochodu (na początek przejdę się po szrotach, i wyciągnę do testów jakiś używany), jak go zamocować do parownika? przykręcanie? lutowanie? przyznam że nigdy nie miałem w rękach takiego elementu, domyślam się że w jego nturalnym miejscu, do silnika to jest przykręcane, podobnie jak świece. tylko jaki tam gwint? czy każda marka aut ma inny gwint? czy to jest jakoś zunifikowane? ufff... ale dużo pytań mi się kręci po głowie :)
A, i jeszcze mnie zastanawia czy wtryskiwacz będzie pracować poprawnie w niskich temperaturach, rzędu -40C (ale na chłopski rozum powinien, przecież auta muszą jakoś odpalać w mroźne zimy na przykład na syberii... ;)
Czy czekają mnie jeszcze jakieś "schody", o których nie wiem?
A przy okazji - gdzie w naszym kraju można kupić niewielkie parowniki i skraplacze? Berling sprawdzalem, najmniejsze mają 3kW, oprocz tego ze za duza moc, to jeszcze cena nie zachęca.
--
pozdrawiam wszystkich
DJ
71proste - 26-06-2007 11:08
AIM do djmatys 7057927,wiem,ze koles dlugi czas sie tym zajmowal i sprzedawal :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkonstruktor.keep.pl