Pokrewne
menu      AMD Bi Opteron Quad 8x 1.80+ GHz Dyskusja pytania
menu      Proste, krótkie pytanie - jak zapisać float do Eprom'u w avr gcc?
menu      [Pytanie] Poszukuje dobrego serwera dedykowanego do gry "Tibia"
menu      Mam pytanie: kiedy moje 1000gp będzie w pełni funkcjonalne?
menu      Pytanie dotyczące tzw przenośnego dysku "ale takiego innego" :P
menu      Pytanie do praktyków - jakie zasilanie do urządzeń przenośnych [akumulatory]?
menu      Pytanie do elektroników-kierowców Mazdy 626 GF/GW
menu      trochę NTG ale może jednak - słuchawka bluetooth pytanie
menu      Pytanie dtc. jeszcze starej oferty SP
menu      Zakup serwera na mkrotki okres
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • acwpower.xlx.pl
  • Nienajcięższy Układ automatyki...pytania.





    Dr.Endriu - 20-12-2006 19:45
    Nienajcięższy Układ automatyki...pytania.
      Na smojej stronce:
    http://nmp1.w.interia.pl / Rozmaitości / LewoPrawo
    zapodałem układ automatyki z którym mogę mieć w przyszłości doczynienia.

    Nadmieniam że ne widziałem tego urządzenia na oczy, jak i osprzętu
    zainstalowanego w nim.
    Chciałem skonfrontować ów schemacik z kolegami grupowiczami, skorzystać z
    waszej wiedzy,
    ,zadać parę pytań, podzielić się moimi spostrzeżeniami, i poprosić o korektę
    mojego błędnego
    myślenia - jeżeli takie miało miejsce.

    Otóz na mój gust możemy mieć tu doczynienia z jakims układem sterowania
    silnika Lewo-Prawo (zamiana faz na S2).
    I stąd od razu pytanie:
    swego czasu na laborkach, miałem doczynienia z układem lewo-prawo, opartym
    na dwóch stycznikach.
    Tu ze zmiana obrotów jest związamny elemnt S2. Czy to może jest stycznik, i
    dlaczego tylko jeden?

    Co to za elementy F2 i F3.
    Z czym moga być związane elementy S1.1, S1.3?
    Z czym moga być związane cewki K2 iK3?

    Czy Q1 to zabezpieczenia nadprądowe?

    Proszę się nie irytować powyższymi pytaniami. Jeżeli komuś coś się
    skojarzyło chętnie proszę o podpowiedzi...

    --
    Pozdrawiam
    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl





    Marcin Stanisz - 20-12-2006 22:45

      On Wed, 20 Dec 2006 19:42:46 +0100, Dr.Endriu wrote:
    > Otóz na mój gust możemy mieć tu doczynienia z jakims układem sterowania
    > silnika Lewo-Prawo (zamiana faz na S2).
    > I stąd od razu pytanie:
    > swego czasu na laborkach, miałem doczynienia z układem lewo-prawo, opartym
    > na dwóch stycznikach.
    > Tu ze zmiana obrotów jest związamny elemnt S2. Czy to może jest stycznik, i
    > dlaczego tylko jeden?

    S to na mój gust przełącznik ze sprężyną i stykiem pomocniczym, więc
    kierunek obrotów zmienia się ręcznie (ale nie jestem pewien, symboli
    dokładnie nie pamiętam). Do tego jest układ załączania silnika za pomocą
    stycznika K1 i K2, do których jest podpięta spora logika w typowym
    wykonaniu z druciarskiej rozdzielni ;) I krańcówka S5, zatrzymująca silnik
    i dająca sygnał awarii (drugi warunek awarii to wyrzucenie termika)...

    > Co to za elementy F2 i F3.

    Żebyś dał lepszy skan... Bezpieczniki będą, 2A...

    > Z czym moga być związane elementy S1.1, S1.3?
    > Z czym moga być związane cewki K2 iK3?

    Opisy masz na górze i przy elementach: K1 to załączanie i sygnał zwrotny,
    że działa, K3 to awaria, itd., itp... Logika sterująca jest zrobiona
    radośnie na 110VAC, a awaryjne na 24VDC. No, no... Ja tam zawsze robię
    odwrotnie, odcięcie awaryjne działa bezpośrednio na napęd. Ale nie wiemy,
    co jest za wtyczką.

    > Czy Q1 to zabezpieczenia nadprądowe?

    Q1 to termik, zabezpieczenie silnikowe.

    > Proszę się nie irytować powyższymi pytaniami. Jeżeli komuś coś się
    > skojarzyło chętnie proszę o podpowiedzi...

    Nie ma sprawy.

    Pozdrawiam
    Marcin Stanisz

    --
    "A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
    Terry Pratchett, "Truth"




    beny_hill - 21-12-2006 00:45

      Dr.Endriu <nmp2@interia.pl> napisał(a):

    > Na smojej stronce:
    > http://nmp1.w.interia.pl / Rozmaitości / LewoPrawo
    > zapodałem układ automatyki z którym mogę mieć w przyszłości doczynienia.
    >
    > Nadmieniam że ne widziałem tego urządzenia na oczy, jak i osprzętu
    > zainstalowanego w nim.

    Ale uwaga, to co jest na schemacie, jeżeli chodzi o logikę stykową
    to się "kupy" nie trzyma, a wygląda na jakąś nędzną wprawkę kogoś
    kto usiłuje coś wymodzić. Powiązania grup stykowych są zupełnie do bani !

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/




    Dr.Endriu - 21-12-2006 00:45

      > Ale uwaga, to co jest na schemacie, jeżeli chodzi o logikę stykową
    > to się "kupy" nie trzyma, a wygląda na jakąś nędzną wprawkę kogoś
    > kto usiłuje coś wymodzić. Powiązania grup stykowych są zupełnie do bani
    !
    >

    Dokładnie...., ciężko doszukać się tu jakiejś logiki.
    Chyba bez bezpośredniogo kontaktu z urządzeniem raczej nie dowiem się jak to
    urządzenie działa, i o co
    chodziło autorowi tego schematu....

    Chociaż podejrzewam że będe miał doczynienia z jakimś najprostrzym układem
    lewo-prawo na dwóch stycznikach,
    + pare krańcówek.

    --
    Pozdrawiam
    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl





    beny_hill - 21-12-2006 00:45

      Dr.Endriu <nmp2@interia.pl> napisał(a):

    > Chociaż podejrzewam że będe miał doczynienia z jakimś najprostrzym układem
    > lewo-prawo na dwóch stycznikach,
    > + pare krańcówek.

    Spoko, nie wygląda żeby to był jakiś układ "przewymiarowany",
    więc porównanie z realnym, działającym(?) układem powinno
    bez roblemu rozwiać wątpliwości. Układu dwóch styczników
    nie ma prawdopodobnie dlatego że przełączanie następuje,
    jak sądzę, w pozycji spoczynkowej - o ile schemat jest
    kompletny, a nie tylko zabałaganiony.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/




    Dr.Endriu - 21-12-2006 00:45

     
    > Układu dwóch styczników
    > nie ma prawdopodobnie dlatego że przełączanie następuje,
    > jak sądzę, w pozycji spoczynkowej - o ile schemat jest
    > kompletny, a nie tylko zabałaganiony.

    Jeżeli nie dwa, to ile: jeden.
    Czy istnieje możliwość zmiany kierunków za pomoca jednego stycznika? Ja się
    z czymś takim nie spotkałem....

    > Do tego jest układ załączania silnika za pomocą stycznika K1 i K2

    W którym miejscy jest stycznik K2 .... Ja go tu jakoś nie widzę. Może to
    chyba jakiś przekażnik ???
    Na dodatek K2 ma 2 wyjś (14,12,24,22,34,32,44,42,11,21,31,41) jakiś
    kosmos....
    Tylko gdzie one są na schemacie....

    Nic z tego schematu nie wynika....tak an chłopski rozum, to ktoś chyba
    spartolił robotę....

    --
    Pozdrawiam
    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl




    Marek Lewandowski - 21-12-2006 00:45

      Dr.Endriu wrote:

    > Jeżeli nie dwa, to ile: jeden.
    > Czy istnieje możliwość zmiany kierunków za pomoca jednego stycznika? Ja się
    > z czymś takim nie spotkałem....

    a ja taki śmieszny stycznik raz widziałem...
    Dwie cewki i zespół styków. Zastrzel mnie, nie wiem, kto to robił.
    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
    my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
    my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com




    Artur - 21-12-2006 02:49

     
    Użytkownik "Dr.Endriu" <nmp2@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:emceit$1bm$1@news.interia.pl...
    >
    >> Układu dwóch styczników
    >> nie ma prawdopodobnie dlatego że przełączanie następuje,
    >> jak sądzę, w pozycji spoczynkowej - o ile schemat jest
    >> kompletny, a nie tylko zabałaganiony.
    >
    > Jeżeli nie dwa, to ile: jeden.
    > Czy istnieje możliwość zmiany kierunków za pomoca jednego stycznika? Ja
    > się
    > z czymś takim nie spotkałem....

    Wystarczy stycznik z trzema stykami czynnymi i trzema biernymi. Tyle, ze
    potrzebny jest jeszcze jeden zeby silnik wylączyć(tutaj to chyba K1) A
    zalaczenie S2 to chyba zwarcie spowoduje :)

    artur




    Bogdan Gutknecht - 21-12-2006 11:45

     
    > Tu ze zmiana obrotów jest związamny elemnt S2. Czy to może jest stycznik,
    i
    > dlaczego tylko jeden?
    >

    Tylko jest on zapewne źle narysowany - powinien mieć trzy styki bierne i
    trzy czynne.

    > Co to za elementy F2 i F3.

    Bezpieczniki

    > Z czym moga być związane elementy S1.1, S1.3?
    > Z czym moga być związane cewki K2 iK3?

    K2 - jakiś pomocniczy - jakbyś powiedział co to za maszyna łatwiej by było
    coś zanalizować.
    K3 - awaria - jak zadziałą raz to podtrzyma się na własnym styku do
    wciśnięcia STOP/RESET

    >
    > Czy Q1 to zabezpieczenia nadprądowe?

    Tak




    Andrzej - 21-12-2006 18:45

      Bogdan Gutknecht napisał(a):
    >> Tu ze zmiana obrotów jest związamny elemnt S2. Czy to może jest stycznik,
    > i
    >> dlaczego tylko jeden?
    >>
    >
    > Tylko jest on zapewne źle narysowany - powinien mieć trzy styki bierne i
    > trzy czynne.
    >
    >
    "S" oznacza przełącznik.
    Jeżeli dobrze pamiętam ten schemat, to S2 jest zwykłym przełącznikiem
    "prawo-lewo" . Znajdziesz je (gdybyś szukał 8-)) w każdym sklepie
    elektrycznym.
    Pozdrowienia
    Andrzej




    usb - 22-12-2006 13:45

      No może to nie jest szcztyt marzeń, ale nie ma tu jakichś czarów.

    S2 to po prostu przełacznik ręczny, obroty zmieniamy "na postoju"
    Q1 to tzw. wyłącznik silnikowy, czyli zabezpieczenie termiczne i
    przeciążeniowe
    S1.3 - przycisk STOP / RESET - układ jest pomyślany tak, że w razie
    zadziałania krańcówki LIMIT SWITCH załącza się układ podtrzymania na K3 i
    dopiero wciśnięcie S1.3 umożliwia ponowne uruchomienie.
    K2 to przekaźnik podtrzymania załączenia stycznika, a S1.1 to przycisk START
    i tyle

    > Co to za elementy F2 i F3.

    Bezpieczniki pewnie topikowe




    usb - 22-12-2006 14:45

     
    A jeszcze dodam, teraz zauważyłem, że S2 ma jeszcze styki pomocnicze, które
    w trakcie przełączania kierunku obrotów powodują wyłączenie podtrzymania
    stycznika i silnik się zatrzymuje




    usb - 22-12-2006 14:45

      A to jescze dorzucę, układ trzeba również zresetować przyciskiem STOP, kiedy
    zadziała zabezpieczenie silnika. Można sterować zarówno lokalnie jak i
    zdalnie, dlatego układ zaopatrzono w tzw. grzybek bezpieczeństwa S4 -
    EMERGENCY STOP. I chyba to wszystko na ten temat.

    Pozdrawiam




    Dr.Endriu - 24-01-2007 00:45

      > A to jescze dorzucę, układ trzeba również zresetować przyciskiem STOP,
    kiedy
    > zadziała zabezpieczenie silnika. Można sterować zarówno lokalnie jak i
    > zdalnie, dlatego układ zaopatrzono w tzw. grzybek bezpieczeństwa S4 -
    > EMERGENCY STOP. I chyba to wszystko na ten temat.

    W jakim programie najlepiej zrobić symulację takiego, lub podobnych obwodów
    ?. Swego czasu bawiłem się
    Zelio Soft-em, ale wtymprzypadku jakoś nie za bardzo idzie go
    zastosować....

    --
    Pozdrawiam
    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • konstruktor.keep.pl
  • Design by flankerds.com