Pokrewne
menu      Jakie słuchawki z mikrofonem do 150 złotych dla gracza
menu      jaki mikrofon do telefonu gsm, zewnetrzny i czuly
menu      Stare automaty do gier VIDEO, plyty do nich, opisy zlacza.
menu      Mikrofon w przednim panelu [szukalem i lipa;/]
menu      Realtek HD Audio i nie działający mikrofon
menu      zabezpieczenie auta, radiopowiadomienie + czujnik mikrofalowy
menu      MP3/Wav bezp. do mikrofonu
menu      Problem z mikrofonem-inni słyszą to co ja.
menu      Przesterowany dzwięk przez mikrofn
menu      Dzwiek (Mikrofon wychwytuje wszystko)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • exclamation.htw.pl
  • Przedwzmacniacz mikrofonowy z automatyczna regulacja wzmocnienia...





    Aikus - 28-02-2007 20:45
    Przedwzmacniacz mikrofonowy z automatyczna regulacja wzmocnienia...
      Wszystkich stalych i niestatlych grupowiczow wita Aikus - pierwszy raz
    piszacy na ta grupe. Pierwszy raz, i od razu po prosbie... no ale coz -
    moze tez bede mogl i pomoc kiedys jakos...
    Potrzebuje jakiegos prostego ukladu, schematu wzmacniacza do mikrofonu
    (najlepiej elektretowego), ktory bedize automatycznie dobieral poziom
    wzmocnienia w zaleznosci od natezenia dzwieku i na wyjsciu dawal sygnal
    taki, jakim mozna wysterowac wejscie liniowe.
    Potrzebuje Stereo, ale moze byc mono - zrobie sobie dwa takie uklady i
    bedzie git.
    Narazie tymczasowo, roboczo uzywam do tego celu kamery video, ktora robi
    dokladnie to o co mi chodzi (sygnal odbieram z wyjscia sluchawkowego),
    ale chcialbym miec... ze tak powiem dedykowany uklad.
    Troche googlalem juz w poszukiwaniu ale nic nie moge znalezc... O co
    chodzi z ta automatyczna regulacja wzmocnienia?? Dlaczego tak trudno to
    znalezc... Cuda mozna znalezc, przedwzmacniacze roznej masci, a tego
    nie... Moze zle szukam? Moze ktos mi chociaz pomoze w szukaniu...
    Co jeszcze wiem: Na jednej z wygooglanych stron wyczytalem, ze taka
    automatyczna regulacja wzmocnienia to tak samo jak kompresja, i
    znalazlem schemat budowy takiego przedwzmacniacza/kompresora, ale
    przeznaczonego do jakiegos nadajnika (stawiam, ze CB albo cos w ten
    desen)... Obawiam sie, ze to jednak do moich zastosowan (nagrywanie prob
    i koncertow) to nie do konca to co chce... Po pierwsze pasmo
    przenoszenia nie takie, po drugie natezenie dzwieku... no tez z gola inne...
    Bardzo prosze o jakies wskazowki...

    --
    Pozdrowienia!
    Aik http://strony.aster.pl/aikus
    GG#696358 GSM 693297708...
    ....ilekroc zapragniesz;)





    MAc - 28-02-2007 21:45

      ssm2165, 2166, 2167

    prosto, dobrze, skutecznie
    MAc




    marian - 28-02-2007 21:45

     
    Użytkownik "Aikus" <aikus@wypat.ze.spamem.maupapocztakropkafm> napisał w
    wiadomości news:es4lnr$89p$1@news.onet.pl...
    > Wszystkich stalych i niestatlych grupowiczow wita Aikus - pierwszy raz
    > piszacy na ta grupe. Pierwszy raz, i od razu po prosbie... no ale coz -
    > moze tez bede mogl i pomoc kiedys jakos...
    > Potrzebuje jakiegos prostego ukladu, schematu wzmacniacza do mikrofonu
    > (najlepiej elektretowego), ktory bedize automatycznie dobieral poziom
    > wzmocnienia w zaleznosci od natezenia dzwieku i na wyjsciu dawal sygnal
    > taki, jakim mozna wysterowac wejscie liniowe.
    > Potrzebuje Stereo, ale moze byc mono - zrobie sobie dwa takie uklady i
    > bedzie git.
    > Narazie tymczasowo, roboczo uzywam do tego celu kamery video, ktora robi
    > dokladnie to o co mi chodzi (sygnal odbieram z wyjscia sluchawkowego),
    > ale chcialbym miec... ze tak powiem dedykowany uklad.
    > Troche googlalem juz w poszukiwaniu ale nic nie moge znalezc... O co
    > chodzi z ta automatyczna regulacja wzmocnienia?? Dlaczego tak trudno to
    > znalezc... Cuda mozna znalezc, przedwzmacniacze roznej masci, a tego
    > nie... Moze zle szukam? Moze ktos mi chociaz pomoze w szukaniu...
    > Co jeszcze wiem: Na jednej z wygooglanych stron wyczytalem, ze taka
    > automatyczna regulacja wzmocnienia to tak samo jak kompresja, i
    > znalazlem schemat budowy takiego przedwzmacniacza/kompresora, ale
    > przeznaczonego do jakiegos nadajnika (stawiam, ze CB albo cos w ten
    > desen)... Obawiam sie, ze to jednak do moich zastosowan (nagrywanie prob
    > i koncertow) to nie do konca to co chce... Po pierwsze pasmo
    > przenoszenia nie takie, po drugie natezenie dzwieku... no tez z gola
    inne...
    > Bardzo prosze o jakies wskazowki...
    >

    Poszukaj Microphone Preamplifier with
    Variable Compression and Noise Gating
    np. SSM2166




    Aikus - 28-02-2007 21:45

      MAc wrote:
    > ssm2165, 2166, 2167
    >
    > prosto, dobrze, skutecznie

    Kurcze.... No dla pewnosci zapodam co znalazlem:
    http://sklep.avt.pl/go/_info/?id=323...7103ffc54b999f

    No nie? Dzieki wielkie!!!

    --
    Pozdrowienia!
    Aik http://strony.aster.pl/aikus
    GG#696358 GSM 693297708...
    ....ilekroc zapragniesz;)





    Aikus - 28-02-2007 21:45

      marian wrote:
    > Poszukaj Microphone Preamplifier with
    > Variable Compression and Noise Gating
    > np. SSM2166

    Juz wiem - kolega Cie ubiegl:) Jednakowoz serdeczne dzieki!!

    --
    Pozdrowienia!
    Aik http://strony.aster.pl/aikus
    GG#696358 GSM 693297708...
    ....ilekroc zapragniesz;)




    MAc - 28-02-2007 23:45

      dodam, że noty aplikacyjne znajdziesz na www.analog.com




    Aikus - 28-02-2007 23:45

      MAc wrote:
    > dodam, że noty aplikacyjne znajdziesz na www.analog.com

    Heh... nawet nie wiem co to sa noty aplikacyjne i po co by mi to mialo
    byc... Nie jestem elektronikiem ... Poprostu potrafie lutowac, czytac
    proste schematy i lubie sie czasem pobawic...
    Ale dzieki i wiem, na strone Analog Devices tez trafilem.

    A tak BTW jeszcze jedno pytanie: Czy normalnym zjawiskiem jest, ze przy
    probie nagrania koncertu (duze natezenie dzwieku) przez normalny
    mikrofonik elektrytowy podlaczony do wejscia mikrofonowego w notebooku
    (czyli zwykla najpopularniejsza karta dzwiekowa) uzyskuje dzwiek, w
    ktorym pasmo... gdzies tak 200 - 600 Hz jest podbite o jakies 20 dB?
    (SIC! az tyle, od groma - praktycznie nie da sie tego sluchac, bez
    uprzedniej agresywnej korekcji).
    Abstrachuje od faktu, ze karta dzwiekowa nie ma czegos takiego jak
    automatyczna regulacja poziomu wzmocnienia...

    --
    Pozdrowienia!
    Aik http://strony.aster.pl/aikus
    GG#696358 GSM 693297708...
    ....ilekroc zapragniesz;)




    MAc - 28-02-2007 23:45

      Aikus napisał(a):

    > A tak BTW jeszcze jedno pytanie: Czy normalnym zjawiskiem jest, ze przy
    > probie nagrania koncertu (duze natezenie dzwieku) przez normalny
    > mikrofonik elektrytowy podlaczony do wejscia mikrofonowego w notebooku
    > (czyli zwykla najpopularniejsza karta dzwiekowa) uzyskuje dzwiek, w
    > ktorym pasmo... gdzies tak 200 - 600 Hz jest podbite o jakies 20 dB?
    > (SIC! az tyle, od groma - praktycznie nie da sie tego sluchac, bez
    > uprzedniej agresywnej korekcji).

    kiepski mikrofon.
    Z automatyką będzie jeszcze gorzej, basy ją zatkają i będziesz słyszał
    głównie dudniące bum bum. Koncert trzeba niestety nagrywać na ręcznych
    ustawieniach i to jest trudna sprawa. Spieprzyłem masę nagrań i obawiam
    się, że ciebie też to czeka. Ale dla pocieszenia dodam, ze się da.

    MAc




    Aikus - 01-03-2007 00:45

      MAc wrote:
    > kiepski mikrofon.
    > Z automatyką będzie jeszcze gorzej, basy ją zatkają i będziesz słyszał
    > głównie dudniące bum bum. Koncert trzeba niestety nagrywać na ręcznych
    > ustawieniach i to jest trudna sprawa. Spieprzyłem masę nagrań i obawiam
    > się, że ciebie też to czeka. Ale dla pocieszenia dodam, ze się da.

    Ale kurcze widzisz... Kiedys tez nagrywalem proby i koncerty na
    dokladnie tej klasy mikrofonach (pchelki za 2 zlote) tyle, ze po
    dorobieniu do nich baterii i rezystorka podlaczalem je do decka
    kasetowego i recznie ustawialem poziom nagrania... I bylo super!!
    Mam te nagrania do tej pory i nawet sobie porownywalem, zeby sprawdzic,
    czy sie nie rozbestwilem przez 10 lat...

    Dlaczego teraz to sie nie moze udac? To raz, a dwa - ostatnio z glupia
    frant nagralem kawalek proby zwyklym aparatem cyfrowym z mozliwoscia
    nagrywania filmu... Aparat za ca 1000 zeta... no nie wierze, ze on ma
    wbudowany nie wiem jaki super HiFi mikrofon, a efekt jest mniej wiecej
    taki jakiego oczekuje... W kazdym razie da sie tego sluchac w
    przeciwienstwie do tego nagrania z lapka.
    Podobnie jest z ta kamera video...

    Dlaczego zatem...?

    --
    Pozdrowienia!
    Aik http://strony.aster.pl/aikus
    GG#696358 GSM 693297708...
    ....ilekroc zapragniesz;)




    MAc - 01-03-2007 00:45

      Aikus napisał(a):

    > Podobnie jest z ta kamera video...
    co z laptopem to nie wiem, może karta ma słabą dynamikę.
    Kamery w większości przypadków (a raczej wbudowana automatyka kamer)
    sobie nie radzi. Obawiam się, że pozostaje ręczne ustawianie poziomu
    tak, żeby basy nawet jeżeli będą trochę przesterowane - to żeby nie
    charczały i trochę eksperymentów. SSM2166 ma sporo regulacji - oprócz
    kompresora ma też limiter. Jeżeli ustawisz niski poziom kompresji i
    odpowiedni poziom ograniczania to masz szansę na w miarę porządne nagrania.
    Pamiętaj, że 2166 ma dużo rzeczy do ustawiania - trzeba się tego trochę
    nauczyć.

    MAc




    William - 01-03-2007 08:45

      > Co jeszcze wiem: Na jednej z wygooglanych stron wyczytalem, ze taka
    > automatyczna regulacja wzmocnienia to tak samo jak kompresja, i
    > znalazlem schemat budowy takiego przedwzmacniacza/kompresora, ale
    > przeznaczonego do jakiegos nadajnika (stawiam, ze CB albo cos w ten
    > desen)... Obawiam sie, ze to jednak do moich zastosowan (nagrywanie prob
    > i koncertow) to nie do konca to co chce... Po pierwsze pasmo
    > przenoszenia nie takie, po drugie natezenie dzwieku... no tez z gola
    > inne...
    > Bardzo prosze o jakies wskazowki...
    >

    ARW to w sumie kompresja ze wspołczynnikiem k = inf. Powiem szczerze, że
    trochę nie rozumiem twojego problemu. Jeżeli jest kapela, ty masz
    mikrofony przed nią podłączone np. do laptopa, na wskażniku wysterowania
    widzisz że poziom jest ok to po co ma automat cokolwiek coś zmieniać? To
    jest tzw. zgrywanie na setkę przecież. To wokalista powinien mieć
    kompresor na swoim mikrofonie, ty zbierasz już gotową sumę, tak jak ją
    słyszy widz.




    aikus@poczta.onet.pl - 01-03-2007 10:45

      William wrote:
    > ARW to w sumie kompresja ze wspołczynnikiem k = inf. Powiem szczerze, że
    > trochę nie rozumiem twojego problemu. Jeżeli jest kapela, ty masz
    > mikrofony przed nią podłączone np. do laptopa, na wskażniku wysterowania
    > widzisz że poziom jest ok to po co ma automat cokolwiek coś zmieniać? To
    > jest tzw. zgrywanie na setkę przecież. To wokalista powinien mieć
    > kompresor na swoim mikrofonie, ty zbierasz już gotową sumę, tak jak ją
    > słyszy widz.

    Przeczytaj moja dyskusje z MAC'iem.
    Zdaje sobie sprawe z wad i zalet automatyki, wiem, ze strace dynamike,
    ale z tymi mikrofonami podlaczanymi pod nieautomatyczne wejscie
    mikrofonowe w lapku naprawde troche juz sie naeksperymantowalem i kupa.
    Przy czym (czego do tej pory nie napisalem) podlaczalem do lapka nawet
    ten sam mikrofon, ktory 10 lat temu podlaczalem do Decka. W Decku bylo
    OK a dzisiaj w lapku byla kupa...
    Moj wniosek, moje wyobrazenie droga dedukcji wszystkich moich
    doswiadczen powstalo takie, ze poniewaz wejscia mikrofonowe w lapkach, w
    99% przypadkow sa uzywane do Skype itp, czyli do przetwarzania mowy, to
    zostal tam zamontowany jakis uklad, ktory powoduje, ze mowa jest
    przetwarzana lepiej, ale totalnie nie nadaje sie to do nagrywania muzyki
    (abstrachujac od faktu, ze jest to wejscie mono i chyba ze swieczka
    szukac albo kupe kasy wydac na karte dzwiekowa ze stereofonicznym
    wejsciem mikrofonowym).
    Do tej teorii nie pasuje mi tylko zakres pasma ktory jest uwydatniany
    (tak na oko 200-600Hz - jak taki zakres w nagranym materiale stlumie
    korektorem o jakies 20 - 25dB to zaczyna brzmiec prawie prawidlowo - a
    ludzka mowa to jednak troche wyzsze pasma zdaje sie, prawda?)

    ALe nie koniec na tym: Nagrywanie koncertow, na ktorych siedzi akustyk i
    z zalozenia poustawia glosnosci i korekcje poszczegolnych instrumentow i
    wokalu na odpowiednich poziomach, tak zeby widz sluchacz na widowni
    wszystko dobrze slyszal to jedno; a nagrywanie proby na ktorej kazdy
    muzyk sam ustawia swoja glosnosc, nie ma zbiorczejk konsoli do
    ustawiania wszystkiego i poprostu kazdy stara sie na ucho zrobic zeby
    bylo tak w miare jak najlepiej... - to juz zupelnie inna sprawa...
    MOje doswiadczenia pokazuja, ze jesli chodzi o nagrywanie prob, ktore z
    prawie nigdy nie sa dobrze "dostrojone" ze tak powiem to zdecydowanie
    lepiej sobie z tym radzi automatyka wlasnie (przyklad z kamera Video i z
    tym cyfrakiem).

    Kolejna rzecza jest fakt, ze jak bede chcial, ze swoim zespolem zrobic
    nagranie demo to mamy ku temu warunki i odpowiedni mikser i w ogole caly
    potrzebny sprzet, ale... to kosztuje dodatkowa kase. Poki co chcemy
    nagrywac prosiej/latwiej/taniej/gorzej .... byleby tylko dalo sie tego
    sluchac i wylapywac/poprawiac bledy... A poniewaz wiem, ze to MUSI sie
    dac zrobic bez kosmicznych nakladow finansowych, bo juz kiedys to
    robilem, a bylem wtedy studentem majacym ca. 50 PLN/tydzien :):):) ...
    .... to chce zeby teraz bylo tak samo.

    Z tymi koncertami, to moze i rzeczywiscie przesadzilem, pewnie nie
    nagrywalbym tego automatyka...




    aikus@poczta.onet.pl - 01-03-2007 10:45

      MAc wrote:
    > Aikus napisał(a):
    >
    >> Podobnie jest z ta kamera video...
    > co z laptopem to nie wiem, może karta ma słabą dynamikę.
    > Kamery w większości przypadków (a raczej wbudowana automatyka kamer)
    > sobie nie radzi. Obawiam się, że pozostaje ręczne ustawianie poziomu
    > tak, żeby basy nawet jeżeli będą trochę przesterowane - to żeby nie
    > charczały i trochę eksperymentów. SSM2166 ma sporo regulacji - oprócz
    > kompresora ma też limiter. Jeżeli ustawisz niski poziom kompresji i
    > odpowiedni poziom ograniczania to masz szansę na w miarę porządne nagrania.
    > Pamiętaj, że 2166 ma dużo rzeczy do ustawiania - trzeba się tego trochę
    > nauczyć.

    Dzieki wielkie!!
    --
    Pozdrawiam
    Aik - bez SIGa bo z pracy...




    Marek Lewandowski - 01-03-2007 10:45

      On Mar 1, 9:54 am, "a...@poczta.onet.pl" <a...@poczta.onet.pl> wrote:

    > Moj wniosek, moje wyobrazenie droga dedukcji wszystkich moich
    > doswiadczen powstalo takie, ze poniewaz wejscia mikrofonowe w lapkach, w
    > 99% przypadkow sa uzywane do Skype itp, czyli do przetwarzania mowy, to
    > zostal tam zamontowany jakis uklad, ktory powoduje, ze mowa jest
    > przetwarzana lepiej, ale totalnie nie nadaje sie to do nagrywania muzyki
    > (abstrachujac od faktu, ze jest to wejscie mono i chyba ze swieczka
    > szukac albo kupe kasy wydac na karte dzwiekowa ze stereofonicznym
    > wejsciem mikrofonowym).

    to podepnij się pod line in...
    Wzmacniacz mikrofonowy na jednym tranzystorze chyba dasz radę
    zmontować?

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl
    my gallery: http://www.pbase.com/mareklew
    my kind-of-a-blog: http://lockaphoto.stufftoread.com




    aikus@poczta.onet.pl - 01-03-2007 10:45

      Marek Lewandowski wrote:
    >
    > to podepnij się pod line in...
    > Wzmacniacz mikrofonowy na jednym tranzystorze chyba dasz radę
    > zmontować?

    Wlasnie to chce zrobic, a dla wygody i lepszej jakosci chcialem miec
    troche lepszy niz na jednym tranzystorze wzmacniacz...

    No zobaczymy, caly czas jestem tak naprawde w fazie eksperymentowania,
    ale uklady ktore mi towazysz MAc podeslali (czemu chwala mu za to i Bog
    zaplac) otworzyly ... ze tak powiem nowe horyzonty przede mna:):):)

    Pozdrawiam!
    Aik bez siga bo z pracy...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • konstruktor.keep.pl
  • Design by flankerds.com