Uskzodzony dysk.
jackal - 22-11-2009 19:25
Uskzodzony dysk.
Daostałem na maila takie info z capanelu a:
Cytat:
> " S.M.A.R.T Errors on /dev/sdb
> From Command: /usr/sbin/smartctl -q errorsonly -H -l selftest -l error /dev/sdb
> Num Test_Description Status Remaining LifeTime(hours) LBA_of_first_error
> # 1 Extended offline Completed: read failure 10% 5189 976070153
> ----END /dev/sdb--
Wygląda na to żę dysk jest uszkodzony.
Z OVH napisali do mnie żebym
Cytat:
Witam,
Prosze wykonać pełne testy SMART (np. w trybie rescue) i wyniki dołączyc do otwartego już zgłoszenia dotyczącego Państwa serwera.
Jak przeprowadzić pełen test smart nie wprowadzając serwera w tryb rescue tak żeby działały strony?
angerek - 22-11-2009 20:01
do ov: czy narzędzie smart w rescue czymś się różni od tego w danej dystrybucji?
ps. a na końcu i tak podmienią nie ten dysk co trzeba :)
dzimi - 22-11-2009 21:46
Zmień konsultanta. Powiedz mu, że test w rescue to downtime i zadaj pytanie czy w zamian za to zgodnie ze swoim SLA za ten całodniowy downtime przysługuje ci zwrot w postaci całego miesiąca za serwer BO on nie potrafi zdiagnozować na podstawie twojego testu z działającego systemu z wypiętym dyskiem z raidu i przetestowaniu przez Ciebie tym samym narzędziem, które jest w trybie rescue.
XoCinek - 25-11-2009 18:57
Cytat:
do ov: czy narzędzie smart w rescue czymś się różni od tego w danej dystrybucji?
Teoretycznie nie ale czasami dość losowo smartctl puszczony na dysku w macierzy po prostu hmmm zapętla tak to najprościej nazwać można. I leci w kółko przez pół nocy nawet short 100% 90% ... 10% i od nowa.
Nie, nie wiem kiedy i dlaczego, jeśli ktoś zna odpowiedź proszę napisać czegoś się z chęcią nauczę.
Cytat:
ps. a na końcu i tak podmienią nie ten dysk co trzeba :)
Aha, aha, potwierdzam, zanim zgłosisz problem pomódl się i daj na tacę:
http://forum.ovh.pl/showthread.php?t=11142&page=2http://forum.ovh.pl/showpost.php?p=60896&postcount=31
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkonstruktor.keep.pl