Pokrewne
menu      [ntg] poszukuje osoby któa przygotuuje projekt płytki w protelu lub eagle
menu      Protel - dwie nazwy netu na jednym połączeniu
menu      protel DXP - opcja assign connected copper
menu      protel DXP2004 - projekt wielokanalowy - nazwy busow
menu      Protel_99. Element pcb z polaczonymi padami.
menu      Konwersja formatów PROTEL ASCII 2.8 do AutoTraxa
menu      Protel99 - Pad na dużej powierzchni fill???
menu      [Protel DXP] Praca na BottomLayer
menu      protel DXp2004 - dziwny problem
menu      protel 99, połączyć płytki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • maciasek19.opx.pl
  • via i polygon w protelu





    ThomasN - 28-02-2007 17:45
    via i polygon w protelu
      Witam

    Jak zmusić protela żeby łączył polygon z via tylko 4 ścieżkami tak jak łączy
    polygon z padami. Czy jedynym rozwiązaniem jest użycie pada zamiast via?

    Pozdrawiam
    tn





    BartekK - 28-02-2007 17:45

      ThomasN napisał(a):
    > Jak zmusić protela żeby łączył polygon z via tylko 4 ścieżkami tak jak
    > łączy polygon z padami. Czy jedynym rozwiązaniem jest użycie pada
    > zamiast via?
    Nie wiem jaki to protel, ale chyba wszystkie wersje sa troche
    uposledzone w robieniu ladnych (i w prosty sposob konfigurowalnych)
    polygonow... Chyba dopiero w 2006 dodali opcje ze polygon jest
    "jednolity", inaczej trzeba bylo robic wieksze sciezki niz siatka, co
    generowalo pierdyliard "primitivies", i drobna nawet operacja
    przesuwania dawala GB danych do obrobki...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173




    ThomasN - 28-02-2007 20:45

      >> Jak zmusić protela żeby łączył polygon z via tylko 4 ścieżkami tak jak
    >> łączy polygon z padami. Czy jedynym rozwiązaniem jest użycie pada zamiast
    >> via?
    > Nie wiem jaki to protel, ale chyba wszystkie wersje sa troche uposledzone
    > w robieniu ladnych (i w prosty sposob konfigurowalnych) polygonow... Chyba
    > dopiero w 2006 dodali opcje ze polygon jest "jednolity", inaczej trzeba
    > bylo robic wieksze sciezki niz siatka, co generowalo pierdyliard
    > "primitivies", i drobna nawet operacja przesuwania dawala GB danych do
    > obrobki...

    Sorry za przeoczenie... pytam o protela 98SE.




    nenik - 28-02-2007 23:45

      > ThomasN napisał(a):
    > > Jak zmusić protela żeby łączył polygon z via tylko 4 ścieżkami tak jak
    > > łączy polygon z padami. Czy jedynym rozwiązaniem jest użycie pada
    > > zamiast via?

    nie znam sposobu , nie wykluczam ze sie nie da tylko po co , z zalozenia via
    to via bez jakiego kolwiek pinu w srodku
    tak z ciekawosci spytam po co chcesz laczyc via z masa w taki sposob

    > Nie wiem jaki to protel, ale chyba wszystkie wersje sa troche
    > uposledzone w robieniu ladnych (i w prosty sposob konfigurowalnych)
    > polygonow... Chyba dopiero w 2006 dodali opcje ze polygon jest
    > "jednolity", inaczej trzeba bylo robic wieksze sciezki niz siatka, co
    > generowalo pierdyliard "primitivies", i drobna nawet operacja
    > przesuwania dawala GB danych do obrobki...
    >

    jesli chodzi Ci o konfiguracje np99se to mozesz ustawic w poligonach track np
    20mils i odleglosc jednej od drugiej 20mil , odchaczyc w zakladce polygon plane
    po prawej stronie zeby nie kladlo na krzyz tylko mp 0stopni lub 90 i masz
    odchudzony plik , domyslne wartosci faktycznie generuja gigantyczny plik ale to
    kwestia konfiguracji

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    ThomasN - 01-03-2007 00:45

     
    "nenik" <nenikWYTNIJTO@op.pl> wrote in message
    news:0799.000001ca.45e603e0@newsgate.onet.pl...
    >> ThomasN napisał(a):
    >> > Jak zmusić protela żeby łączył polygon z via tylko 4 ścieżkami tak jak
    >> > łączy polygon z padami. Czy jedynym rozwiązaniem jest użycie pada
    >> > zamiast via?
    >
    > nie znam sposobu , nie wykluczam ze sie nie da tylko po co , z zalozenia
    > via
    > to via bez jakiego kolwiek pinu w srodku
    > tak z ciekawosci spytam po co chcesz laczyc via z masa w taki sposob

    Ja via robie z odciętej nóżki rezystora więc dla mnie via ma pin w środku.
    Standardowo jak via znajduje się na polu masy to masa go "dotyka" ze
    wszystkich stron - niby korzystne. Ale przy lutowaniu czegoś takiego cyna
    się rozspływa na większej powierzchni, rozgrzewa się większa powierzchnia
    miedzi, w rezultacie lut jest gorszej jakości - może nawet powstać zimny
    lut.

    Czytając tutorial do Eagle z EP (EP9/06, str 104) dowiedziałem się, że
    korzystnie jest
    zastosować właśnie 4 ścieżki łączące via z polem. I to się nawet nazywa -
    thermal. Eagle to potrafi. Protel...?




    Greg\(G.Kasprowicz\) - 01-03-2007 10:45

     
    > Czytając tutorial do Eagle z EP (EP9/06, str 104) dowiedziałem się, że
    > korzystnie jest
    > zastosować właśnie 4 ścieżki łączące via z polem. I to się nawet nazywa -
    > thermal. Eagle to potrafi. Protel...?
    tez potrafi, poszukaj w regulach
    polygon connect style
    mozesz zdefiniowac oddzielny dla via, i dla padow




    ThomasN - 01-03-2007 10:45

     
    >> Czytając tutorial do Eagle z EP (EP9/06, str 104) dowiedziałem się, że
    >> korzystnie jest
    >> zastosować właśnie 4 ścieżki łączące via z polem. I to się nawet nazywa -
    >> thermal. Eagle to potrafi. Protel...?
    > tez potrafi, poszukaj w regulach
    > polygon connect style
    > mozesz zdefiniowac oddzielny dla via, i dla padow

    Nie mogę tego tam znaleźć. Jest reguła polygon connect style. Nie ma
    określone czy
    to jest dla padów czy via (domyślnie wybrane whole board jako zakres
    działania reguły).




    BartekK - 01-03-2007 10:45

      ThomasN napisał(a):
    >> polygon connect style
    >> mozesz zdefiniowac oddzielny dla via, i dla padow
    >
    > Nie mogę tego tam znaleźć. Jest reguła polygon connect style. Nie ma
    > określone czy
    > to jest dla padów czy via (domyślnie wybrane whole board jako zakres
    > działania reguły).
    To zapewne trzeba zrobic oddzielna (nowa) regulke ktora bedzie dotyczyla
    "via", druga oddzielna dla "pad" i ustawic im wyzszy priorytet niz tej
    "whole board".

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173




    ThomasN - 01-03-2007 13:45

     

    >>> polygon connect style
    >>> mozesz zdefiniowac oddzielny dla via, i dla padow
    >>
    >> Nie mogę tego tam znaleźć. Jest reguła polygon connect style. Nie ma
    >> określone czy
    >> to jest dla padów czy via (domyślnie wybrane whole board jako zakres
    >> działania reguły).
    > To zapewne trzeba zrobic oddzielna (nowa) regulke ktora bedzie dotyczyla
    > "via", druga oddzielna dla "pad" i ustawic im wyzszy priorytet niz tej
    > "whole board".

    Jest taka możliwość, ale nie przynosi oczekiwanego rezultatu. Nie wiem co
    źle robie.




    Tomasz Grodnicki - 06-03-2007 10:45

      Użytkownik "ThomasN" <jakis.adres@serwer.jakis.pl> napisał w wiadomości
    news:es6fsn$nd9$2@inews.gazeta.pl
    >>>> polygon connect style
    >>>> mozesz zdefiniowac oddzielny dla via, i dla padow
    >>>
    >>> Nie mogę tego tam znaleźć. Jest reguła polygon connect style. Nie ma
    >>> określone czy
    >>> to jest dla padów czy via (domyślnie wybrane whole board jako zakres
    >>> działania reguły).
    >> To zapewne trzeba zrobic oddzielna (nowa) regulke ktora bedzie
    >> dotyczyla "via", druga oddzielna dla "pad" i ustawic im wyzszy
    >> priorytet niz tej "whole board".
    >
    > Jest taka możliwość, ale nie przynosi oczekiwanego rezultatu. Nie
    > wiem co źle robie.

    Podobno jest to błąd Protela, że nie przyjmuje reguły Polygon Connect
    Style dla przelotek.
    Należy je zamienić na plakietki (pady) za pomocą polecenia
    Tools|Convert|Convert Selected Vias to Free Pads.

    --
    Tomek




    BartekK - 06-03-2007 12:45

      Tomasz Grodnicki napisał(a):
    > Podobno jest to błąd Protela, że nie przyjmuje reguły Polygon Connect
    > Style dla przelotek.
    A poprawili go w ktorejs wersjii? Czy nadal chca >8000 euro netto za
    kolejne wersje ktore wyswietlaja przezroczystosci, maja dodane
    kompilatory chujumujunafpga a tak prostej rzeczy jak przelotka albo
    polygon nie sa w stanie zrobic wg oczekiwan?

    BTW chetnie bym jednak kupil protela np 99se, lub dxp 2002/2004 - jesli
    by byl w przystepnej cenie. Tyle ze chyba nie ma... Interfejs Eagla
    doprowadza mnie do nerwicy, czuje sie jakbym pisal prace magisterska w
    TAGu...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173




    ThomasN - 06-03-2007 22:45

      > BTW chetnie bym jednak kupil protela np 99se, lub dxp 2002/2004 - jesli by
    > byl w przystepnej cenie. Tyle ze chyba nie ma... Interfejs Eagla
    > doprowadza mnie do nerwicy, czuje sie jakbym pisal prace magisterska w
    > TAGu...

    Sobie ostatnio trochę o eagle czytałem, żeby go opanować. Niestety muszę
    powiedzieć, że mnie rozczarował. Opanowanie trudnego interface'u to kwestia
    czasu. Gorzej, że nie ma online DRC tak jak protel, który nie pozwala na
    wjechanie routowaną ścieżką na inną, pilnuje odległości minimalnych itp. A
    eagle? ...




    ThomasN - 06-03-2007 22:45

     
    "Tomasz Grodnicki" <grodek@kki.net.pl> wrote in message
    news:esja9o$d08$1@news.dialog.net.pl...
    > Użytkownik "ThomasN" <jakis.adres@serwer.jakis.pl> napisał w wiadomości
    > news:es6fsn$nd9$2@inews.gazeta.pl
    >>>>> polygon connect style
    >>>>> mozesz zdefiniowac oddzielny dla via, i dla padow
    >>>>
    >>>> Nie mogę tego tam znaleźć. Jest reguła polygon connect style. Nie ma
    >>>> określone czy
    >>>> to jest dla padów czy via (domyślnie wybrane whole board jako zakres
    >>>> działania reguły).
    >>> To zapewne trzeba zrobic oddzielna (nowa) regulke ktora bedzie
    >>> dotyczyla "via", druga oddzielna dla "pad" i ustawic im wyzszy
    >>> priorytet niz tej "whole board".
    >>
    >> Jest taka możliwość, ale nie przynosi oczekiwanego rezultatu. Nie
    >> wiem co źle robie.
    >
    >
    > Podobno jest to błąd Protela, że nie przyjmuje reguły Polygon Connect
    > Style dla przelotek.
    > Należy je zamienić na plakietki (pady) za pomocą polecenia
    > Tools|Convert|Convert Selected Vias to Free Pads.

    Tak coś podejrzewałem, że normalne to to nie jest. Wstawiałem wszędzie pady
    w projekcie i tyle. W piątek się okaże czy lutować będzie się tak samo :P
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • konstruktor.keep.pl
  • Design by flankerds.com