[SPAM] Akumulatory żelowe 12V 51Ah 15lat trwałości
EM - 22-12-2006 22:45
[SPAM] Akumulatory żelowe 12V 51Ah 15lat trwałości Witam
Przepraszam za spam, jak dotąd nigdy go nie umieszczałem.
Nieraz widziałem posty dotyczące zasilania 230V tam gdzie go nie ma. Wtedy
dobrym rozwiązniem jest UPS lub przetwornica na 230VAC oraz akumulator.
Akumulator kwasowy samochodowy ma swoje wady. Głównymi są: możliwość
rozlania elektrolitu oraz niska żywotność.
Teraz mam dostęp do ciekawych akumulatorów 12V 51Ah o trwałości 15lat.
Są nieużywane, lecz składowane od grudnia 2000.
Szczegóły w aukcji Allegro:
http://allegro.pl/item152496090__nie..._51a h_15lat_..html
Zainteresowanych proszę o kontakt
Wesołych Świąt
--
Pozdrawiam
EM
RoMan Mandziejewicz - 23-12-2006 01:46
Hello EM,
Friday, December 22, 2006, 9:53:40 PM, you wrote:
[...]
> Teraz mam dostęp do ciekawych akumulatorów 12V 51Ah o trwałości 15lat.
> Są nieużywane, lecz składowane od grudnia 2000.
Oddaj na złom - ołów ma dobrą cenę.
Akumulator ołowiowy nie wytrzyma 6 lat składowania bez zasiarczenia.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
EM - 23-12-2006 01:46
> Oddaj na złom - ołów ma dobrą cenę.
>
> Akumulator ołowiowy nie wytrzyma 6 lat składowania bez zasiarczenia.
Pisałem, że to nie są zwykłe akumulatory.
Przy temperaturze 10st można je przechowywać 4lata bez ładowania według
dokumentacji
Jak to zasiarczenie ma się objawiać?
Postaram się przetestować je dokładniej.
--
Pozdr
EM
Filip Ozimek - 23-12-2006 01:46
EM napisał(a):
>> Oddaj na złom - ołów ma dobrą cenę.
>>
>> Akumulator ołowiowy nie wytrzyma 6 lat składowania bez zasiarczenia.
>
> Pisałem, że to nie są zwykłe akumulatory.
> Przy temperaturze 10st można je przechowywać 4lata bez ładowania według
> dokumentacji
A były przechowywane w 10st? :-) Bo w wersji standardowej termin
przechowywania przekroczono 3 razy.
--
Filip.
RoMan Mandziejewicz - 23-12-2006 01:46
Hello EM,
Friday, December 22, 2006, 11:17:26 PM, you wrote:
>> Oddaj na złom - ołów ma dobrą cenę.
>> Akumulator ołowiowy nie wytrzyma 6 lat składowania bez zasiarczenia.
> Pisałem, że to nie są zwykłe akumulatory.
> Przy temperaturze 10st można je przechowywać 4lata bez ładowania według
> dokumentacji
W temperaturze 10 stopni i przez 4 lata. A podejrzewam, żeby
przechowywane w temperaturze pokojowej i jak sam piszesz - przez 6
lat. Po drodze 2 upalne lata...
Regularnie podładowywany i delikatnie rozładowywany akumulator tej
klasy wytrzymałby bez problemów. Akumulator kurzący się w magazynie
przez 6 lat nadaje się na złom.
> Jak to zasiarczenie ma się objawiać?
Degradacją wszystkich parametrów.
> Postaram się przetestować je dokładniej.
Przede wszystkim nie podawaj tak bzdurnych parametrów jak "prąd
zwarcia 2618A".
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
DJ - 23-12-2006 01:46
EM wrote:
> Jak to zasiarczenie ma się objawiać?
Fizycznie - PbSO4 rośnie w postaci duzych (relatywnie) kryształów na
płytach
Elektrycznie - wzrost rezytstancji wewnętrznej, drastyczna utrata
pojemności, niemożność naładowania.
--
DJ
ARO - 23-12-2006 09:45
Użytkownik "EM" <edim123@poczta.onet.pl> napisał :
> Teraz mam dostęp do ciekawych akumulatorów 12V 51Ah o trwałości 15lat.
> Są nieużywane, lecz składowane od grudnia 2000.
taaaa.... a dasz na nie gwarancje 15 lat ?
--
ARO
dziad_ek@o2.pl - 23-12-2006 10:45
akumulator samochodowy też może być zastosowany do podtrzymania
zasilania, tylko jest "mocno obsługowy"i jego zywotność jest
ograniczona w samochodzie warunkami pracy.w moim byłym zakladzie
akumulatory wytrzymały 15 lat pracy a po wyselekcjonowaniu z reszty
jeszcze 5 lat polowa z nich .tyle, że to nie akumulatory
bezobsługowe.o akumulatorach co mozna przechowywać nowe kilka lat to
sa akumulatory które trzeba zalać elektrolitem i dopiero ładować
kilkakrotnie.zasiarczenie pojawia się kiedy akumulator nie jest
podładowywany a jest zalany elektrolitem.krytyczną dla żywotności
akumulatora jest rodzaj jego pracy - kiedy pracuje na ładowanie i
rozladowanie to właśnie te góra 5 lat, kiedy tylko na podtrzymaniu w
tzw układzie buforowym to właśnie wówczas wytrzymuje dłużej
EM - 23-12-2006 10:45
> Przede wszystkim nie podawaj tak bzdurnych parametrów jak "prąd
> zwarcia 2618A".
Co do parametrów to zaczerpnięte ze specyfikacji:
http://www.enersysreservepower.com/d...01%20_0203.pdfstr. 15
Short Circuit Current and Internal Resistance - BS 6290 Method
SBS60 4.4mOhm 2,618A
Oczywiście tego nie mierzyłem.
Akumulatory były składowane w magazynie, gdzie temperatura poza latem jest
niska.
Zamierzam potestować je bardziej, ale to dopiero po Nowym Roku.
Gdybym dawał na nie gwarancję 15 lat to musiałbyby kosztować 2/3 ceny
nowego, czyli kilkaset $.
Ogólnie jestem zdania, że ten akumulator popracuje z lepszą wydajnością, niż
nowy 50Ah samochodowy i dłużej od niego. No i się nie rozleje.
Na razie bez szczegółowych badań nie jestem w stanie więcej powiedzieć.
--
Pozdrawiam
EM
RoMan Mandziejewicz - 23-12-2006 11:45
Hello EM,
Saturday, December 23, 2006, 9:59:31 AM, you wrote:
>> Przede wszystkim nie podawaj tak bzdurnych parametrów jak "prąd
>> zwarcia 2618A".
> Co do parametrów to zaczerpnięte ze specyfikacji:
>
http://www.enersysreservepower.com/d...01%20_0203.pdf> str. 15
> Short Circuit Current and Internal Resistance - BS 6290 Method
> SBS60 4.4mOhm 2,618A
> Oczywiście tego nie mierzyłem.
Ale powinieneś sobie zdawać sprawę z tego, że podawanie prądu zwarcia
z 4 cyframi znaczącymi, to idiotyzm...
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
J.F. - 23-12-2006 12:45
On Sat, 23 Dec 2006 11:32:45 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>> Przede wszystkim nie podawaj tak bzdurnych parametrów jak "prąd
>>> zwarcia 2618A".
>> Co do parametrów to zaczerpnięte ze specyfikacji:
>>
http://www.enersysreservepower.com/d...01%20_0203.pdf>> str. 15
>> Short Circuit Current and Internal Resistance - BS 6290 Method
>> SBS60 4.4mOhm 2,618A
>> Oczywiście tego nie mierzyłem.
>
>Ale powinieneś sobie zdawać sprawę z tego, że podawanie prądu zwarcia
>z 4 cyframi znaczącymi, to idiotyzm...
Ale byc moze zgodny z norma :-)
J.
EM - 24-12-2006 16:45
> Teraz mam dostęp do ciekawych akumulatorów 12V 51Ah o trwałości 15lat.
> Są nieużywane, lecz składowane od grudnia 2000.
>
> Szczegóły w aukcji Allegro:
>
http://allegro.pl/item152496090__nie..._51a h_15lat_> .html
Witam
Zakończyłem test rozładowywania. Uzyskałem wynik 49Ah, przy rozładowaniu do
napięcia 11,1V, czyli 1,85V/celę. Producent podaje 50Ah, przy 1,8V oraz 51Ah
przy 1,75.
Tak więc sam jestem zaskoczony z osiągniętego wyniku.
Może po Świętach uda mi sie zrobić test z dużym obciążeniem.
--
Pozdrawiam
EM
EM - 03-01-2007 09:45
> Szczegóły w aukcji Allegro:
> allegro.pl/item152496090__niezwykly_akumulator_zelowy_12v_51a h_15lat_.html
Teraz dostępne także i nieco mniejsze SBS40 37Ah.
Opis w tym samym pliku:
http://www.enersysreservepower.com/d...01%20_0203.pdf--
Pozdr
EM
EM - 08-01-2007 21:45
Użytkownik "EM" <edim123@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:enfpfm$c4t$1@news.onet.pl...
> > Szczegóły w aukcji Allegro:
> >
allegro.pl/item152496090__niezwykly_akumulator_zelowy_12v_51a h_15lat_.html
> Teraz dostępne także i nieco mniejsze SBS40 37Ah.
> Opis w tym samym pliku:
>
http://www.enersysreservepower.com/d...01%20_0203.pdfChciałem jeszcze dodać, że testowałem akumulatory testerem akumulatorów
rozruchowych. Daje on obciążenie jakieś 100A. Akumualtory bez ładowania
wyszły na nim jako słabo naładowane. Po naładowaniu - wskazania na samym
końcu skali!
To naprawdę niezwykłe akumulatory!
Znalazłem też cenę - 280$.
--
Pozdrawiam
EM
J.F. - 08-01-2007 22:45
On Mon, 8 Jan 2007 21:34:37 +0100, EM wrote:
>> Teraz dostępne także i nieco mniejsze SBS40 37Ah.
>> Opis w tym samym pliku:
>>
http://www.enersysreservepower.com/d...01%20_0203.pdf>
>Chciałem jeszcze dodać, że testowałem akumulatory testerem akumulatorów
>rozruchowych. Daje on obciążenie jakieś 100A. Akumualtory bez ładowania
>wyszły na nim jako słabo naładowane. Po naładowaniu - wskazania na samym
>końcu skali!
>To naprawdę niezwykłe akumulatory!
Super. TYlko jak to zamocowac w samochodzie ? :-)
J
EM - 09-01-2007 08:45
>>> Teraz dostępne także i nieco mniejsze SBS40 37Ah.
>>> Opis w tym samym pliku:
>>>
http://www.enersysreservepower.com/d...01%20_0203.pdf>>
>>Chciałem jeszcze dodać, że testowałem akumulatory testerem akumulatorów
>>rozruchowych. Daje on obciążenie jakieś 100A. Akumualtory bez ładowania
>>wyszły na nim jako słabo naładowane. Po naładowaniu - wskazania na samym
>>końcu skali!
>>To naprawdę niezwykłe akumulatory!
>
> Super. TYlko jak to zamocowac w samochodzie ? :-)
>
Niestety do samochodu raczej nie pasuje. Przede wszystkim ze względu na
nietypowe rozmiary. Poza tym nie wiem, jak taki akumulator znosi wibracje.
--
Pozdr
EM
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkonstruktor.keep.pl