Pokrewne
menu      UPS do zasilania silnika indukcyjnego 30-40W/230VAC pompy cyrkulacyjnej.
menu      Pytanie o książkę ze schematami połączeń stojanów silników.
menu      Zaklocenia w TV spowodowane praca silnika 3-fazowego
menu      elektroniczny regulator obrotow silnika DC 12V
menu      Gdzie w białymstoku przezwajanie silników indukcyjnych 3 fazowych ?
menu      hamowanie silnika indukcyjnego pradem stalym
menu      [pyt] Uklad do silnika szeregowego AC
menu      Potrzebuje Silnika 8.0 pod Linuxa! Wazne !
menu      Silnik zasilany niesinusoidalnym napięciem
menu      [Lekko OT] Czym pomalować silniki ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anitkak.opx.pl
  • Wskazniki analogowe na bazie silnikow krokowych





    Grzechu - 10-11-2006 23:45
    Wskazniki analogowe na bazie silnikow krokowych
      Czy spotkal sie ktos z grupowiczow z uzyciem silnika krokowego zamiast
    mechanizmu elektrodynamicznego w analogowych przyrzadach pomiarowych (takich
    ze wskazowka i podzielnia). Wiem, ze takie rozwiazanie stosuje sie coraz
    czesciej we wskaznikach na desce rozdzielczej samochodow. Gdzie jeszcze -
    jakies przyklady?





    Waldemar - 10-11-2006 23:45

      Grzechu schrieb:
    > Czy spotkal sie ktos z grupowiczow z uzyciem silnika krokowego zamiast
    > mechanizmu elektrodynamicznego w analogowych przyrzadach pomiarowych (takich
    > ze wskazowka i podzielnia). Wiem, ze takie rozwiazanie stosuje sie coraz
    > czesciej we wskaznikach na desce rozdzielczej samochodow. Gdzie jeszcze -
    > jakies przyklady?

    akurat robię na bazie takowego mechanizmu ustrojstwo do diagnostyki
    zmysłu równowagi. Właśnie na bazie mechanizmu z deski rozdzielczej.
    Produkowane przez mało znaną firmę Swatch ;-)

    Waldek




    Patryk Sielski - 10-11-2006 23:45

      Grzechu <osoba@msn.com> pisze:
    > Czy spotkal sie ktos z grupowiczow z uzyciem silnika krokowego zamiast
    > mechanizmu elektrodynamicznego w analogowych przyrzadach pomiarowych (takich
    > ze wskazowka i podzielnia). Wiem, ze takie rozwiazanie stosuje sie coraz
    > czesciej we wskaznikach na desce rozdzielczej samochodow. Gdzie jeszcze -
    > jakies przyklady?

    Ja robię wiatrowskaz na bazie silnika krokowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Patryk Sielski




    BartekK - 11-11-2006 00:45

      Grzechu napisał(a):
    > Czy spotkal sie ktos z grupowiczow z uzyciem silnika krokowego zamiast
    > mechanizmu elektrodynamicznego w analogowych przyrzadach pomiarowych (takich
    > ze wskazowka i podzielnia). Wiem, ze takie rozwiazanie stosuje sie coraz
    > czesciej we wskaznikach na desce rozdzielczej samochodow. Gdzie jeszcze -
    > jakies przyklady?
    No na deskach samochodowych to wrecz bardzo czesto - nawet toporny
    obrotomierz z CienkoSporting tak ma. To sie stosuje ze wzgledu na zakres
    obrotu wskazowki - ponad 180st, zwykly ustroj elektro odpada, pozatym
    bylby zbyt wolny lub zbyt malo stabilnie wskazywal.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173





    Greg\(G.Kasprowicz\) - 11-11-2006 13:45

      > Czy spotkal sie ktos z grupowiczow z uzyciem silnika krokowego zamiast
    > mechanizmu elektrodynamicznego w analogowych przyrzadach pomiarowych
    > (takich ze wskazowka i podzielnia). Wiem, ze takie rozwiazanie stosuje sie
    > coraz czesciej we wskaznikach na desce rozdzielczej samochodow. Gdzie
    > jeszcze - jakies przyklady?

    opel vectra, wskaznik obrotow i predkosci
    paliwo i temperatura zrobione tradycyjnie
    a tak BTW wskaznikow w samochodach -naprawialem ostatnio wlasnie w vectrze i
    skusilem sie przyjrzec wlutowanemu tam eepromowi 93C46 - nie sadzilem ze w
    tak banalny (ale i ciekawy) sposob zapisywany jest stan licznika kilometrow
    pierwszych 16 bajtow ma ciekawe wartosci
    np AB23AB23Ab23AB23 AB24AB24AB24AB24 - i to jest wskazanie km.
    0km odpowiada FFFF
    65535km odpowiada F000
    16km to FFFE
    rozdzielczosc jest 16km, informacja zapisyuwana 8x by ograniczyc ilosc
    wpisow i w przypadku padu komorki EEPROMa nadal pokazywac mniej wiecej
    wlasciwa wartosc.
    Co ciekawe, zeby wciaz zmniejszyc ilosc wpisow, zapisywane jest raz 8
    pierwszych, raz 8 drugich bajtow.
    Ktos kiedys pytal w jaki sposob zwiekszyc trwalosc EEPROMu - moze te
    dywagacje komus pomoga :)

    tak BTW - ciekawe ile % sprowadzanych aut ma wlasciwe wskazania..szczegolnie
    przegladajac propozycje zmiany wskazan na allegro ;)




    J.F. - 11-11-2006 13:46

      On Sat, 11 Nov 2006 13:09:00 +0100, Greg(G.Kasprowicz) wrote:
    >np AB23AB23Ab23AB23 AB24AB24AB24AB24 - i to jest wskazanie km.
    >rozdzielczosc jest 16km, informacja zapisyuwana 8x by ograniczyc ilosc
    >wpisow i w przypadku padu komorki EEPROMa nadal pokazywac mniej wiecej
    >wlasciwa wartosc.
    >Co ciekawe, zeby wciaz zmniejszyc ilosc wpisow, zapisywane jest raz 8
    >pierwszych, raz 8 drugich bajtow.
    >Ktos kiedys pytal w jaki sposob zwiekszyc trwalosc EEPROMu - moze te
    >dywagacje komus pomoga :)

    Ciekaw jestem czy nie sensowniej byloby wpisywac kolejne
    wartosci tylko do jednej, kolejno z 8 wybieranej komorki.
    Jak maja miec kolejne wartosci to w miare latwo sprawdzic
    potem ktore nie pasuja.

    A swego czasu slyszalem jeszcze o ciekawym kodzie do licznikow -
    zmienial tylko jeden bit naraz i w dodatku w miare rownomiernie
    wszystkie.

    J.




    Tomasz Wójtowicz - 11-11-2006 21:45

      J.F. napisał(a):

    > A swego czasu slyszalem jeszcze o ciekawym kodzie do licznikow -
    > zmienial tylko jeden bit naraz i w dodatku w miare rownomiernie
    > wszystkie.

    O Kurcze! Ale genialny pomysł. Chyba to podpowiem Franciszkowi Grejowi.
    Ostatnio biedny chodził po instytucie i szukał rozwiązania jakiegoś
    takiego problemu - pewnie mu to się przyda do jego publikacji.




    Padre_peper - 12-11-2006 01:46

      Tomasz Wójtowicz wrote:
    > J.F. napisaÄąďż˝(a):
    >
    >> A swego czasu slyszalem jeszcze o ciekawym kodzie do licznikow -
    >> zmienial tylko jeden bit naraz i w dodatku w miare rownomiernie
    >> wszystkie.
    >
    >
    > O Kurcze! Ale genialny pomysÄąďż˝. Chyba to podpowiem Franciszkowi Grejowi.
    > Ostatnio biedny chodziı� po instytucie i szukaı� rozwiÄ�zania jakiegoı�
    > takiego problemu - pewnie mu to si� przyda do jego publikacji.
    Patent stary jak świat, były produkowane nawet liczniki mechaniczne w
    których przeskakiwała tylko jedna cyfra naraz czyli nie z 0999 na 1000
    tylko z 0999 na 1999 potem 1998, 1997 ... 1001, 2001, 2002 itd.
    oczywiście nie dało sie z nich wprost przeczytac rzeczywistego wyniku,
    zapomniałem w jakim to dokładnie było celu ale chodziło generalnie o
    uniknięcie jakiegoś tam błędu podczas rejestracji odczytu w czasie
    zmiany wskazania :)




    Greg\(G.Kasprowicz\) - 12-11-2006 01:46

      >> O Kurcze! Ale genialny pomysĹ?. Chyba to podpowiem Franciszkowi Grejowi.
    >> Ostatnio biedny chodziĹ? po instytucie i szukaĹ? rozwiÄ?zania jakiegoĹ?
    >> takiego problemu - pewnie mu to siÄ? przyda do jego publikacji.
    > Patent stary jak świat, były produkowane nawet liczniki mechaniczne w
    > których przeskakiwała tylko jedna cyfra naraz czyli nie z 0999 na 1000

    prosty przyklad - kod Graya




    mk - 12-11-2006 01:46

      Newsuser "Greg(G.Kasprowicz)" wrote:
    >> Czy spotkal sie ktos z grupowiczow z uzyciem silnika krokowego zamiast
    >> mechanizmu elektrodynamicznego w analogowych przyrzadach pomiarowych
    >> (takich ze wskazowka i podzielnia). Wiem, ze takie rozwiazanie stosuje
    >> sie coraz czesciej we wskaznikach na desce rozdzielczej samochodow. Gdzie
    >> jeszcze - jakies przyklady?
    >
    > opel vectra, wskaznik obrotow i predkosci
    > paliwo i temperatura zrobione tradycyjnie
    > a tak BTW wskaznikow w samochodach -naprawialem ostatnio wlasnie w vectrze
    > i skusilem sie przyjrzec wlutowanemu tam eepromowi 93C46 - nie sadzilem
    > ze w tak banalny (ale i ciekawy) sposob zapisywany jest stan licznika
    > kilometrow

    Stan licznika często zapisywany jest również i w innym EEPROM'ie znajdującym
    się w skrzynce z bezpiecznikami (sprawdzana jest zgodność wartości). Może
    tam dano lepsze zabezpieczenie? (różnie bywa). Samo odczytanie i modyfikacja
    to też nie wszystko - bywają jeszcze sumy kontrolne - raczej
    niewyrafinowane. "Firmy serwisowe" posiadają specjalne programiki wykonujące
    wszelkie obliczenia - najwyżej co dziesiąty przewijacz wgłębia się, co w
    bitach piszczy.

    pzdr
    mk




    J.F. - 12-11-2006 09:45

      On Sun, 12 Nov 2006 01:03:04 +0100, Greg(G.Kasprowicz) wrote:
    >>> O Kurcze! Ale genialny pomysĹ?. Chyba to podpowiem Franciszkowi Grejowi.
    >>> Ostatnio biedny chodziĹ? po instytucie i szukaĹ? rozwiÄ?zania jakiegoĹ?
    >>> takiego problemu - pewnie mu to siÄ? przyda do jego publikacji.
    >> Patent stary jak świat, były produkowane nawet liczniki mechaniczne w
    >> których przeskakiwała tylko jedna cyfra naraz czyli nie z 0999 na 1000
    >
    >prosty przyklad - kod Graya

    Ale w kodzie szarosci najczesiej sie zmienia najmlodszy bit. A tu
    wszystkie w miare rownomiernie. Nie znam szczegolow, ale nie wydaje
    sie to trywialne, szczegolnie gdy musicie podac jeszcze algorytmy
    przeliczania ..

    J.




    william - 12-11-2006 14:45

     
    Użytkownik "Grzechu" <osoba@msn.com> napisał w wiadomości
    news:ej2t8g$qv5$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czy spotkal sie ktos z grupowiczow z uzyciem silnika krokowego zamiast
    > mechanizmu elektrodynamicznego w analogowych przyrzadach pomiarowych
    > (takich ze wskazowka i podzielnia). Wiem, ze takie rozwiazanie stosuje sie
    > coraz czesciej we wskaznikach na desce rozdzielczej samochodow. Gdzie
    > jeszcze - jakies przyklady?

    Z tego co się znam w predkosciomierzu i obrotomierzu nie stosuje się
    silników krokowych. Tylko elektrodynamiczne dwucewkowe. Sterowane dwoma
    przebiegami prostokątnymi o przesunietej względem siebie fazie. Pozwala to
    na uzyskanie pełnych 360stopni wychylenia.




    Waldemar - 12-11-2006 14:45

      william schrieb:
    > U¿ytkownik "Grzechu" <osoba@msn.com> napisa³ w wiadomoœci
    > news:ej2t8g$qv5$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >> Czy spotkal sie ktos z grupowiczow z uzyciem silnika krokowego zamiast
    >> mechanizmu elektrodynamicznego w analogowych przyrzadach pomiarowych
    >> (takich ze wskazowka i podzielnia). Wiem, ze takie rozwiazanie stosuje sie
    >> coraz czesciej we wskaznikach na desce rozdzielczej samochodow. Gdzie
    >> jeszcze - jakies przyklady?
    >
    > Z tego co siĂŞ znam w predkosciomierzu i obrotomierzu nie stosuje siĂŞ
    > silników krokowych. Tylko elektrodynamiczne dwucewkowe. Sterowane dwoma
    > przebiegami prostokÂątnymi o przesunietej wzglĂŞdem siebie fazie. Pozwala to
    > na uzyskanie peÂłnych 360stopni wychylenia.

    stosuje się i to, i to. A także normalne galwanometry

    Waldek
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • konstruktor.keep.pl
  • Design by flankerds.com