Komorka na stale w aucie
ATZ Rzeszow - 13-11-2006 14:45
Komorka na stale w aucie Witam
Chcialbym podpiac komorke w samochodzie przez ladowarke samochodowa. I zeby
komorka byla tam na stale wlaczona. Pytanie czy bateria komorki bedzie sie
automatycznie ladowac cyklicznie co kilka dni. Tak jak to wynika z
normalnego cyklu ladowania-rozlad. baterii przy normalnym jej uzywaniu bez
stalego podlaczenia do ladowarki.
komorka to n3310 + ladowarka samochodowa oryginalna. Nie posiadam ladowarki
samoch. zeby sprawdzic, wiec pytam.
--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.
Desoft - 13-11-2006 14:45
> Chcialbym podpiac komorke w samochodzie przez ladowarke samochodowa. I
> zeby komorka byla tam na stale wlaczona. Pytanie czy bateria komorki
> bedzie sie automatycznie ladowac cyklicznie co kilka dni. Tak jak to
> wynika z normalnego cyklu ladowania-rozlad. baterii przy normalnym jej
> uzywaniu bez stalego podlaczenia do ladowarki.
>
> komorka to n3310 + ladowarka samochodowa oryginalna. Nie posiadam
> ladowarki samoch. zeby sprawdzic, wiec pytam.
N3310 po podłączeniu na stałe do ładowarki naładuje się, rozładuje się w
ramach używania i się wyłączy. Ładowania powtórnego nie będzie.
Sprawdzone empirycznie.
Desoft
ATZ Rzeszow - 13-11-2006 14:45
"Desoft" <[wspak]tfosed@interia.pl> napisał w wiadomości
news:ej9r3h$mvh$1@atlantis.news.tpi.pl...
> N3310 po podłączeniu na stałe do ładowarki naładuje się, rozładuje się w
> ramach używania i się wyłączy. Ładowania powtórnego nie będzie.
> Sprawdzone empirycznie.
W takim razie chcialbym uzyskac cos takiego:
http://tinyurl.com/ym3arhzamiast motoroli -> nokia *)
zamiast pceta -> samochod aku 12V :)
*) lub jakas inna stara tania komorka
--
Pozdrawiam
Z.
J.F. - 13-11-2006 17:45
On Mon, 13 Nov 2006 14:13:59 +0100, "Desoft"
>> komorka to n3310 + ladowarka samochodowa oryginalna. Nie posiadam
>> ladowarki samoch. zeby sprawdzic, wiec pytam.
>
>N3310 po podłączeniu na stałe do ładowarki naładuje się, rozładuje się w
>ramach używania i się wyłączy. Ładowania powtórnego nie będzie.
>Sprawdzone empirycznie.
No to siemensa jakiegos wstawic, x35 i x45 beda sie doladowywac co ok
godziny ...
J.
Pszemol - 13-11-2006 17:45
"Desoft" <[wspak]tfosed@interia.pl> wrote in message news:ej9r3h$mvh$1@atlantis.news.tpi.pl...
>> Chcialbym podpiac komorke w samochodzie przez ladowarke samochodowa. I zeby komorka byla tam na stale wlaczona. Pytanie czy
>> bateria komorki bedzie sie automatycznie ladowac cyklicznie co kilka dni. Tak jak to wynika z normalnego cyklu ladowania-rozlad.
>> baterii przy normalnym jej uzywaniu bez stalego podlaczenia do ladowarki.
>>
>> komorka to n3310 + ladowarka samochodowa oryginalna. Nie posiadam ladowarki samoch. zeby sprawdzic, wiec pytam.
>
> N3310 po podłączeniu na stałe do ładowarki naładuje się, rozładuje się
> w ramach używania i się wyłączy. Ładowania powtórnego nie będzie.
> Sprawdzone empirycznie.
No to moze wypieprzyc baterie i zamiast "ladowarki" zrobic
komorce zasilacz o dokladnie takim napieciu stabilizowanym
jaki daje jego oryginalna bateria ?
ATZ Rzeszow - 13-11-2006 18:45
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:ej9i4i.uis.0@poczta.onet.pl...
> No to moze wypieprzyc baterie i zamiast "ladowarki" zrobic
> komorce zasilacz o dokladnie takim napieciu stabilizowanym
> jaki daje jego oryginalna bateria ?
Takie rozwiazanie mi sie nie podoba, bo napiecie trzeba mocno zbic 12V ->
ok. 3.7V. Straty energii nie beda juz pomijalne (imo?). Efekt: jak auto
postoi dluzej bez odpalania to moze troszke rozladowac aku.
--
Pozdrawiam
Z.
J.F. - 13-11-2006 18:45
On Mon, 13 Nov 2006 17:46:34 +0100, ATZ Rzeszow wrote:
>> No to moze wypieprzyc baterie i zamiast "ladowarki" zrobic
>> komorce zasilacz o dokladnie takim napieciu stabilizowanym
>> jaki daje jego oryginalna bateria ?
>
>Takie rozwiazanie mi sie nie podoba, bo napiecie trzeba mocno zbic 12V ->
>ok. 3.7V. Straty energii nie beda juz pomijalne (imo?). Efekt: jak auto
>postoi dluzej bez odpalania to moze troszke rozladowac aku.
Nie przesadzaj - skoro wystarcza jej 1Ah na tydzien, to i po zbiciu
napiecia nadal wystarczy.
A jak zrobisz przetwornice impulsowa to nawet duzych strat nie bedzie.
Uprzedzam tylko ze tam jakies wielkie prady hulaja - chwilowego moze
byc chyba pare amper.
J.
Pszemol - 13-11-2006 20:45
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:rf9hl29du8jro9le311h5r21uegn3kaj8k@4ax.com...
> On Mon, 13 Nov 2006 17:46:34 +0100, ATZ Rzeszow wrote:
>>> No to moze wypieprzyc baterie i zamiast "ladowarki" zrobic
>>> komorce zasilacz o dokladnie takim napieciu stabilizowanym
>>> jaki daje jego oryginalna bateria ?
>>
>>Takie rozwiazanie mi sie nie podoba, bo napiecie trzeba mocno zbic 12V ->
>>ok. 3.7V. Straty energii nie beda juz pomijalne (imo?). Efekt: jak auto
>>postoi dluzej bez odpalania to moze troszke rozladowac aku.
>
> Nie przesadzaj - skoro wystarcza jej 1Ah na tydzien, to i po zbiciu
> napiecia nadal wystarczy.
> A jak zrobisz przetwornice impulsowa to nawet duzych strat nie bedzie.
>
> Uprzedzam tylko ze tam jakies wielkie prady hulaja - chwilowego moze
> byc chyba pare amper.
LM2676 lub podobny z dobrze dobrana ceweczka powinien sobie poracic...
To doslownie kilka elementow dyskretnych i gotowa pomoc
na witrynie Nationala przy doborze wartosci komponentow...
On ma chyba maksymalny prad wyjscia cos kolo 3A.
Moze sie nawet okazac, ze bedzie ciut za duzy i bedzie chcial
jakis prad spoczynkowy rzedu 10mA aby utrzymac
Ktos sie orientuje ile taka komora czerpie w stanie spoczynku?
Adam Dybkowski - 14-11-2006 00:46
Pszemol napisał(a):
>> N3310 po podłączeniu na stałe do ładowarki naładuje się, rozładuje się
>> w ramach używania i się wyłączy. Ładowania powtórnego nie będzie.
>> Sprawdzone empirycznie.
>
> No to moze wypieprzyc baterie i zamiast "ladowarki" zrobic
> komorce zasilacz o dokladnie takim napieciu stabilizowanym
> jaki daje jego oryginalna bateria ?
Musiałbyś albo zrobić zasilacz dający w impulsie ze 2A (poczytaj np.
dokumentacje modułów GSM), albo do zasilacza o znacznie mniejszej
wydajności prądowej (do transmisji EDGE wystarczy 700-800 mA) doczepić
równolegle duży kondensator (CapX).
To już lepiej zostawić zwykły akumulatorek w komórce a ładowarkę
dołączać cyklicznie, np. co pół godziny na pół godziny (555 da radę?).
--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
Adam Dybkowski - 14-11-2006 00:46
Pszemol napisał(a):
> On ma chyba maksymalny prad wyjscia cos kolo 3A.
> Moze sie nawet okazac, ze bedzie ciut za duzy i bedzie chcial
> jakis prad spoczynkowy rzedu 10mA aby utrzymac Ktos sie orientuje ile
> taka komora czerpie w stanie spoczynku?
Średnio kilka mA (5-10). Co jakiś czas komunikuje się z BTSem i ciągnie
wtedy 200-300 mA. Ale krótko i rzadko (co godzinę lub dwie).
Istnieją "wyczynowe" moduły GSM pobierające 2 mA (np. produkcji
Wavecom'a) ale dużo prościej zastosować gotową komórkę niż męczyć się z
takim modułem.
--
Adam Dybkowski
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
Waldemar - 14-11-2006 08:45
Desoft schrieb:
>> Chcialbym podpiac komorke w samochodzie przez ladowarke samochodowa. I
>> zeby komorka byla tam na stale wlaczona. Pytanie czy bateria komorki
>> bedzie sie automatycznie ladowac cyklicznie co kilka dni. Tak jak to
>> wynika z normalnego cyklu ladowania-rozlad. baterii przy normalnym jej
>> uzywaniu bez stalego podlaczenia do ladowarki.
>>
>> komorka to n3310 + ladowarka samochodowa oryginalna. Nie posiadam
>> ladowarki samoch. zeby sprawdzic, wiec pytam.
>
> N3310 po podłączeniu na stałe do ładowarki naładuje się, rozładuje się w
> ramach używania i się wyłączy. Ładowania powtórnego nie będzie.
> Sprawdzone empirycznie.
ja miałem 5110 w samochodzie jako komórkę awaryjną przez rok i się nie
wyłączała. Należy tylko uważać: ojciec miał w samochodzie zabudowanego
Siemensa S35 (chyba). Stał w garażu (samochód, nie ojciec), dobrze
ekranowany, przez miesiąc i S55 wycyckał akumulator do zera.
Waldek
Pszemol - 14-11-2006 17:45
"Waldemar" <waldemar.krzok@infocity.de> wrote in message news:4rt847Fssq3gU3@mid.uni-berlin.de...
> ja miałem 5110 w samochodzie jako komórkę awaryjną przez rok i się nie wyłączała. Należy tylko uważać: ojciec miał w samochodzie
> zabudowanego Siemensa S35 (chyba). Stał w garażu (samochód, nie ojciec), dobrze ekranowany, przez miesiąc i S55 wycyckał
> akumulator do zera.
Czy to nie dlatego ze komora nie slyszala wiezy i starala sie
nadawac maksymalna moca swojego nadajniczka ?
Pszemol - 14-11-2006 17:45
"Adam Dybkowski" <adybkows12@45wp.pl> wrote in message news:ejav34$a9p$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Musiałbyś albo zrobić zasilacz dający w impulsie ze 2A (poczytaj np. dokumentacje modułów GSM), albo do zasilacza o znacznie
> mniejszej wydajności prądowej (do transmisji EDGE wystarczy 700-800 mA) doczepić równolegle duży kondensator (CapX).
>
> To już lepiej zostawić zwykły akumulatorek w komórce a ładowarkę dołączać cyklicznie, np. co pół godziny na pół godziny (555 da
> radę?).
Wciaz nie wiedze problemu - opisany przeze mnie LM2676 ma 3A max.
Jedna piecionozna kostka plus 3-4 komponenty pasywne i gotowe.
Tyle samo roboty co jakis timer na 555 a efekt znacznie lepszy.
Bateria w takim trybie ladowania i rozladowywania dlugo nie pociagnie.
Waldemar - 14-11-2006 17:45
Pszemol schrieb:
> "Waldemar" <waldemar.krzok@infocity.de> wrote in message
> news:4rt847Fssq3gU3@mid.uni-berlin.de...
>> ja miałem 5110 w samochodzie jako komórkę awaryjną przez rok i się nie
>> wyłączała. Należy tylko uważać: ojciec miał w samochodzie zabudowanego
>> Siemensa S35 (chyba). Stał w garażu (samochód, nie ojciec), dobrze
>> ekranowany, przez miesiąc i S55 wycyckał akumulator do zera.
>
> Czy to nie dlatego ze komora nie slyszala wiezy i starala sie
> nadawac maksymalna moca swojego nadajniczka ?
no dlatego. Przeca napisałem, że stał dobrze ekranowany ;-) Napisałem
dlatego, by na taki "drobiazg" uważać i dorobić jakieś automatyczne
wyłączanie ładowania przy U < 11V czy coś koło tego.
Waldek
Pszemol - 22-11-2006 17:45
"ATZ Rzeszow" <atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl> wrote in message news:ej9qqr$4vv$1@inews.gazeta.pl...
> Chcialbym podpiac komorke w samochodzie przez ladowarke samochodowa. I zeby komorka byla tam na stale wlaczona. Pytanie czy
> bateria komorki bedzie sie automatycznie ladowac cyklicznie co kilka dni. Tak jak to wynika z normalnego cyklu ladowania-rozlad.
> baterii przy normalnym jej uzywaniu bez stalego podlaczenia do ladowarki.
>
> komorka to n3310 + ladowarka samochodowa oryginalna. Nie posiadam
> ladowarki samoch. zeby sprawdzic, wiec pytam.
No i jak rozwiązałeś ten projekt ?
PAndy - 22-11-2006 19:45
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message
news:ek0utm.2u0.1@poczta.onet.pl...
> No i jak rozwiązałeś ten projekt ?
W jedyny sensowny sposob - BMW mit handy ;)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkonstruktor.keep.pl